Hulp nodig bij inbouwen van een dashcam
Woefdram
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-09-2011

- CX 25 Pallas IE
- C5 1.8i
Gepost: 11 februari 2017 04:33 PM

Omdat ik afgelopen week door een complete idioot tot 2 x toe bijna van de weg ben geramd, vond ik het tijd worden om een fatsoenlijke dashcam in te bouwen. Ik heb de Lukas LK-7950 WD gekocht, deze:

https://www.lukasdashcam.com/nl/dashcams/lukas-lk-7950-wd

Het ophangen van de camera’s is zo gebeurd, maar ze moeten ook nog worden aangesloten op elkaar en op de accu (echt waar? ja echt!). Ik heb de USB-kabel van de achterste camera inmiddels netjes vanaf de achterklep naar de A-stijl geleid. Het stuk van de A-stijl naar de voorste camera, net achter de binnenspiegel, lukt ook prima. Maar dan…

Op de foto zie je de USB-kabel hangen, het linker deel gaat naar de camera in de achterklep, het rechter deel is op de voorste camera aangesloten. Ik wil de rest van die kabel natuurlijk netjes verstoppen achter de bekleding van de A-stijl. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat paneel losmaak zonder het kapot te trekken? De microfoon die je ziet, is destijds ingebouwd door garage Van Soest. Deze keer wil ik de boel zelf inbouwen, de camera was al duur genoeg Wink

Daarna komt nog de voeding. Ook die kabel moet van de voorste camera via de A-stijl ergens naartoe, ik vermoed richting de zekeringkast. Ik weet van elektriciteit niet heel veel meer dan plus, min en aarde… Aarde zie ik, dat is dat zwarte draadje. Op het gele draadje staat “batt”, op het rode “acc”. De handleiding besteedt niet meer aandacht aan deze kabel dan “after connecting power cable to the front camera…” en ik ga echt iets meer hulp nodig hebben dan dat Smile

Kan iemand mij bevestigen dat deze draadjes inderdaad richting de zekeringkast moeten? En indien correct, hoe ik een en ander daar aansluit? Geel schijnt te moeten worden aangesloten op “altijd aan”, rood op “alleen aan als er contact is”.

Groeten,

Hans

Afbeelding Bijlagen
astijl.jpgkabel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Woefdram
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 19-09-2011

- CX 25 Pallas IE
- C5 1.8i
Gepost: 13 februari 2017 08:34 PM
  [ # 1 ]

Is er niemand die me had kunnen vertellen hoe je het paneel van de A-stijl verwijdert, of heeft gewoon niemand tijd gehad om een berichtje te schrijven? Smile

Voor de meelezers: je kunt dat paneel met beleid lostrekken, er zitten wat plastic klemmetjes achter. Ik vermoed dat als de auto op leeftijd komt dit plastic gaat afbreken, maar bij mijn 13 jaar oude exemplaar ging het prima.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 15 februari 2017 08:40 PM
  [ # 2 ]

Ik zou de stroom bij de sigaretten aanstekers vandaan halen. Eentje is constant, de andere geschakeld via contact. Geel dus constant, rood op de geschakelde. De zwarte aan de min, maakt niet uit waar. Ik heb even zitten kijken, geschakelde spanning zou je van je interieur verlichting af kunnen tappen, continue vind ik daar niet.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
engeled
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 05-12-2016

Gepost: 12 september 2017 10:22 AM
  [ # 3 ]

Hans goedemorgen
ed is mijn naam
ik vroeg me af of het gelukt is met die aansluitingen van rood, geel en zwart
ik heb er zelf ook een gekocht en aan laten sluiten door de garage
maar die van mij gaat niet in de parking mode
dus vraag ik me af of de aansluiting verkeerd zit of er een instelling niet goed staat
misschien kan je me iets over de instellingen vertellen
graag een reactie

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook