Startmotor laat ratel horen
ID20Vert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-06-2004

Gepost: 17 september 2017 05:54 PM

kortgeleden wilde ik mijn ID20 weer eens starten. Zij staat al enige tijd op pootjes onder een hoes in de stalling. Omdat ik haar af en toe even tot leven wil wekken probeerde ik haar nu te starten. Met een volle accu draaide de startmotor weliswaar, althans zo klonk het, maar hoorde ik slechts een ratel als ik de contactsleutel door draaide. Ik had de pook gewoon in de neutrale stand staan. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Als ik deze dame weer wil gaan gebruiken zal zij toch echt eerst van haar 4 pootjes ( bokjes) af moeten en dat kan volgens mij alleen als ze ook weer start.
Graag jullie tips, trics etc? Groet!

Savoir Vivre!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 september 2017 06:05 PM
  [ # 1 ]

Klinkt als een zwakke accu…

Profiel  
 
ID20Vert
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-06-2004

Gepost: 17 september 2017 10:42 PM
  [ # 2 ]

Er is gestart gebruikmakend van een grote volle battery pack gelinked aan mijn accu. Alle lampjes gingen gewoon aan en geen indicatie dat de accu kracht niet goed zou zijn. Hoe verklaart een evt. Verminderde accu overigens de gehoorde ratel? Kan het zijn dat de startmotor vast zit? Helpt een tik daar tegenaan? En helpt het als ik volgende keer start IN de eerste versnelling (met koppeling ingedrukt)?

Savoir Vivre!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 september 2017 07:10 AM
  [ # 3 ]

Als je de mogelijkheid hebt om je eigen accu op te laden zou ik dat zeker eerst proberen.
Starten met een kabel (zeker als het een budgetmodel is) is niet ideaal.
Het geratel kan ontstaan door het niet goed pakken van de bendix vanwege onvoldoende stroom.
Starten in de versnelling met ingetrapte koppeling zal niet helpen vrees ik.
Tik op de startmotor kan geen kwaad, je kan er alleen niet zo makkelijk bij.
Het kan zijn dat je startmotor kapot is, maar ik zou eerst de accu maar eens opladen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook