nieuw hier
Ads57
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 28-09-2017

Gepost: 28 september 2017 08:13 PM

Hallo allemaal,

sinds kort, althans bijna een jaar, zijn we de eigenaars van een mooie, witte AMI 8 super uit 1969, met een vouwdak. We zijn langzaam bezig deze op te knappen om hem rijdbaar te houden, het zal ws nooit een concours auto worden. Dus roest oplossen en technisch onderhoud. We hebben als eerste de wielen in de witte hammerite gezet en dat bevalt zo goed dat we binnenkort de achterschermen gaan doen. Die moeten dus binnenkort los en daarbij kunnen we best advies gebruiken, dus voel je vrij te reageren! Het is niet ons enige voertuig dus we kunnen altijd aan het werk.
Groeten
Ad Seelt

ja, ik ben christen, en nee, dat betekent niet dat ik geen lol kan maken!!!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 29 september 2017 12:37 AM
  [ # 1 ]

Hallo Ad,

Welkom hier! Een 8 Super? Een heel fraaie (want leuk met zo’n groot open dak, mooi contrast!) 8 Club zou ik op het eerste gezicht zeggen, of is er misschien in het verleden door een vorige eigenaar tóch een 1015 CC vier-cilinder GS-boxer getransplanteerd?

Over de achterste spatborden: gaat vrij eenvoudig, maar is een beetje een verhaal om op te schrijven. Laughing

Ontkoppel de accu, schroef de kappen van de achterlichten los, vervolgens de lamphouders loshalen, en de bedrading ervan. Wellicht ten overvloede: alle montage kan een badje kruipolie nodig zijn om afbreken te voorkomen!
Onderaan de C-stijl zitten hoekbeugeltjes. Daarvan óf het boutje op de C-stijl óf die met het klemplaatje verwijderen.
Achter de wielen zitten in de onderrand van de spatborden steuntjes gemonteerd. Deze aan spatbord zijde losschroeven.
Achter de wielen zit het spatbord achteraan met een boutje op een grote ring op de carrosserie geschroefd.

Onder de achterste zijruiten tref je in de kofferruimte, achter de beklede afdekstroken, vier moeren op grote ringen. De moertjes losdraaien, daarbij één van de binnenste het langst laten zitten, want dat is het laatste bevestigingspunt! Om schade te voorkomen zijn hier even drie à vier handjes nodig. Genoemde ringen kunnen trouwens afgesmeerd zijn met een taaie pasta tegen binnendringend spatwater.
Afnemen van het spatbord alsof je een bladzij terug slaat, dus eerst de voorste rand naar je toe halen. De achterste haakt achter de rand van de carrosserie. De bovenste brede rubber afdekstrook niet beschadigen, en ondertussen ook voorzichtig de dradenbundel uit het spatbord geleiden.

Rechts heb je natuurlijk je brandstof vulopening. Kan handig zijn om tevoren de slangen beide weg te nemen, is samen nogal van formaat, en je wilt tijdens de klus de op de tank gesoldeerde buizen niet half los wrikken.

Hopelijk willen de schroefjes van de flens wat makkelijk los, en zitten de slangen niet volledig op de buizen vastgebakken. Veel succes, en hopelijk tref je onderweg geen narigheid aan.

We hangen de vuile was niet buiten, maar ter plekke is het nogal roestgevoelig allemaal, weet ik uit ervaring…
suprise



 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook