Roosters in kofferbak.
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 22 september 2017 07:54 PM

Na bijna 3 maand wachten, mocht ik vandaag de Cactus gaan ophalen bij de dealer.
Heel tevreden, maar,... ik heb een vraagje aan jullie,...
In de kofferbak heb je normaal gezien links en rechts een rooster zitten, waar de bedrading en lampen van de achterlichten achter zitten.  Dat staat bij mij ook zo in de handleiding, maar ik heb er geen! Smile
Ik heb gewoon links en rechts drie gleuven, en verder niets.  Heeft iemand van jullie dit ook, of zijn ze bij mij gewoon de roosters vergeten plaatsen?
Ik kan onmogelijk bij de lampen komen, tenzij ik de gehele koffer ontmantel.  Wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn.
Weet iemand hier iets meer over, of is er nog iemand bij wie er geen roosters zitten?  Alvast dank!

Afbeelding Bijlagen
koffer.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 27 september 2017 08:39 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 27 september 2017 09:03 PM
  [ # 2 ]

Dank je voor de reactie, stel het op prijs.

Inderdaad had ik gemerkt dat elke Cactus op Google inderdaad roosters heeft.  Alleen zou het niet het eerste “onderdeel” zijn waar Citroën uiteindelijk op wil uitsparen.  De dealer is goed om te verkopen, wanneer je na het ondertekenen van het contract nog een vraag hebt en die dan ook mailt, mag je toch rekenen op een maand voor je reactie krijgt, en service al helemaal niet.

Maar ik heb de foto’s door gezonden naar het hoofdkantoor van Citroën, en de vraag gesteld of de roosters verdwenen zijn, of ze gewoon vergeten zijn, en hoe ik aan de lampen kan komen (is mij intussen gelukt, door een deel van de bekleding los te maken).  Ik wacht hun antwoord af, en anders snijd ik de gaten open en plaats er zelf roosters in.
Nogmaals dank

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 28 september 2017 07:32 PM
  [ # 3 ]

Hmm het ziet er niet uit als vervanging van, eerder alsof het vergeten is. Ik heb even vlug op internet gezocht maar kwam verder niemand tegen met het probleem.

Ik heb geen ervaring met dealers, maar je kan hem er toch wel op aanspreken dat hij geen compleet product geleverd heeft? Misschien dat het helpt als je gewoon belt of langsrijdt.

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 28 september 2017 07:56 PM
  [ # 4 ]

Dezelfde dag van ophaling van de Cactus, mailde ik de commerciële medewerker met diezelfde vraag.  Die stuurde het door naar “dienst na verkoop”.  Erg toch dat een verkoper zijn koopwaar niet lijkt te kennen,en het moet doorsturen naar dienst na verkoop… 
En die persoon van dienst na verkoop ben je niks mee.  Zelfs toen ik vroeg of ik opties kon bestellen reageerde hij er nooit op. 
En intussen heb ik antwoord van Citroën high command, en die sturen mij terug naar de dealer, of eender welke andere dealer om mijn vraag te beantwoorden.  Ontzettend onlogisch om die vraag te gaan stellen bij een andere dealer, terwijl je de wagen elders kocht.  Maar de klantendienst lijkt dat normaal te vinden.  Het lijkt er dus op dat het een zéér ingewikkelde vraag blijkt te zijn die ik stel.  De roosters ga ik zelf kopen en erin plaatsen, en voor de rest kunnen ze mijn rug op. 

Op dit gebied ben je beter af in Nederland.  Het is algemeen bekend dat Nederlanders uiterst gedreven handelaars zijn, en zeer klantvriendelijk.  Denk dat Nederland op dat gebied wel in de top 5 staat van de wereld.

Ik ben blij met mijn Cactusje, en dat is mij belangrijker dan mij druk te maken in incapabele individuen.  Het is erg dat een klant al die moeite moet doen, terwijl het hun taak is om een wagen in perfecte staat te leveren.  Elke geproduceerde wagen krijgt een eindcontrole om zo’n foutjes te voorkomen.  Heb zelf jaren terug nog in de branche gewerkt.

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 29 september 2017 04:45 PM
  [ # 5 ]

Hallo MDW,
Allereerst veel plezier met je voiture, je gaat er geen spijt van krijgen!!

Begrijp ik t goed, woon je in België?  Ook daar moeten ze een compleet product leveren ... Ga terug naar jouw dealer en vraag om plaatsen van de roosters. Vraag het aan de persoon bij wie je het contract hebt getekend. Dat hij dat intern met een ander regelt is zijn zaak. Daar moet jij als klant geen last van hebben.
Desnoods zoek je een tijdstip uit waarop het wat druk is in de showroom.
Zijn ze helemaal zot geworden? !
Succes!

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 29 september 2017 05:36 PM
  [ # 6 ]

Hallo Rob,

Ik ben eigenlijk heel aangenaam verrast van de Cactus!  Dank je wel trouwens!  Ik had vele verhalen gelezen, vele goeie dingen, maar ook veel kritiek.  Maar al ben ik zelf best kritisch, ik ben echt verrast door de Cactus.  Het is een wagen naar mijn hart.  En wanneer het enkel de roosters maar zijn die ze vergeten zijn, kan ik er best mee leven. Smile  Alleen al het geluid van de 3 cilinder motor maakt mij gelukkig. Laughing 

Ik woon inderdaad in België, in de Vlaamse Ardennen.  En ja,... ik weet echt niet wat die dealer bezielt.  De verkoper waar ik alles mee regelde, die stuurt nu alles door naar die vent, en met die kan je niks.  Nochtans gaan we daar al zeker 5-6 jaar met onze 3 Citroën’s op onderhoud enz,...  Nooit problemen gehad of dergelijke.

Het probleem met de roosters ga ik eventueel oplossen via onze vroegere dealer uit Lokeren. Wanneer ze ze gewoon de roosters kunnen leveren ben ik al tevreden, plaatsen wil ik zelf wel doen als ze het te druk hebben. Bij die dealer kochten wij verschillende wagens, woonden toen in de omstreken van Gent en was niet veraf, maar nu wonen we een uur rijden vandaan.  Anders had ik zeker daar mijn Cactus gekocht.  Dat is echt een TOP dealer!!
 
Voor het onderhoud van onze auto’s heb ik al een andere dealer op het oog. Trouwens kwam ik er vandaag achter dat we niet de enigen zijn die teleurgesteld zijn in de dealer van onze Cactus. 
Onze wagens zijn allemaal rond dezelfde leeftijd, en er zullen er dus nog twee vervangen worden in de komende tijd.  Ze lopen dus nog twee nieuwe wagens mis. Enfin,... ik hoop dat Citroën nog een sedan C5 of C6 zullen gaan fabriceren, want we wachten al 5 jaar op een nieuw model ter vervanging van onze C5, trouwens één der laatste met hydrolische vering. Sad 

Weet je Rob, ze hopen wellicht dat we hen achter de hielen gaan lopen,...  En dat plezier ga ik ze niet gunnen.  Het komt echt wel in orde, en ik heb die kwakkels hierbij echt niet nodig. Wink

Groeten Mario

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 29 september 2017 07:01 PM
  [ # 7 ]

Mooi Mario, ik maak mij geen zorgen meer om jou

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 07 oktober 2017 04:06 PM
  [ # 8 ]

Hou ons maar op de hoogte hoe het opgelost wordt, ik ben benieuwd!

Profiel  
 
MDW
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 03-07-2017

Gepost: 09 oktober 2017 12:49 PM
  [ # 9 ]

@ Bas,

Het is nog niet opgelost, maar ik heb er ook nog geen inspanning voor gedaan.

Gewoon nog niets ondernomen ivm die roosters.  De richtingaanwijzer lampjes heb ik toen kunnen vervangen, en verder niet meer aan de roosters gedacht eigenlijk.  Ik heb wel al een andere Citroën garage voor het onderhoud van onze wagens enz,... 
Misschien dat ik bij het onderhoud ze er dan es laat naar kijken, of eventueel steek ik zelf wel roosters.  Het is gelukkig niet iets dat echt belangrijk is en stel je ook vlug uit dan.
Allezins dank!

@Rob,

Lol, kwam ik zo wanhopig over op het forum dat je je zorgen maakte dan? Laughing  Laughing

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook