Motor pakt slecht op na loslaten gas
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 09 oktober 2017 02:24 PM

Rijd alweer een jaartje naar tevredenheid in een C5 break uit begin 2005. 2.0 16v. Afgezien van een emissiestoring bij rijden op LPG geen enkel probleem.  Behalve dan af en toe, bij het loslaten van het gas en terugschakelen voor bijvoorbeeld een rotonde, wil ik het gas er weer opzetten en dan gebeurt er een seconde of wat niets. Heel irritant als je nog even ergens denkt “voor te schieten” . Vanuit stilstand trekt de auto vervolgens normaal en prima op.

Ander dingetje is de tegenvallende trekkracht. Bij rijden met aanhanger of caravan noet de auto flink aan de bak. Mijn Xm met 10pk minder en ongeveer zelfde gewicht leek er minder moeite mee te hebben..

Alle ideeën en oplossingen méér dan welkom!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 09 oktober 2017 02:43 PM
  [ # 1 ]

Dan heb jij een EW10A blok erin liggen. Het zijn geen snelheidsmonsters maar als je ze iets hoger in de toeren (3500+) doortrekt komt het toch wel netjes in beweging. Het dode punt bij acceleratie is dat bij benzine of op gas?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 09 oktober 2017 03:25 PM
  [ # 2 ]

Dode punt treedt zowel op bij benzine als bij gas. Alle systemen reageren bij het rijden op gas alsof er op benzine wordt gereden, als ik het goed begrijp. Alleen die emissiestoring is een lastige. Ik heb een Lexia en kan de storing wel wissen waarbij ik de kilometerstand moet ingeven en de mededeling krijg dat de storing al x keer gewist is met een maximum van 50, zo uit mijn hoofd…. Ik laat het maar zo. Voor de apk 2 dagen op benzine rijden en lampje is weer uit…

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 09 oktober 2017 03:58 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat de gasinstallatie niet helemaal goed staat afgesteld. Het zou kunnen dat als je dan plotseling gas geeft hij een te rijk of te arm mengsel krijgt waardoor de auto inhoud. Wat voor merk gasinstallatie is het?
En ik vind de trekkracht ook tegenvallen, ik kom van een XM v6, dus geen eerlijk vergelijk. Op papier is het maar 30 pk verschil maar het lijkt veel meer. Ook mijn XM diesel trok aan aanhanger een stuk beter. Toeren maken en veel herrie is het enige alternatief. Blijf het jammer vinden dat de 2,2 liter nooit geleverd is terwijl citroen die wel op de plank had liggen en bv in de 407 heeft gehangen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 10 oktober 2017 10:18 AM
  [ # 4 ]

Gasinstallatie is van Landi. Ellende is dat de motor soms wel goed oppakt en soms niet. Volgens mij geen verschil tussen benzine en LPG. Het is gewoon een vertraging in het gaspedaal na gas loslaten en remmen en weer gas willen geven. Die smoorklep is misschien iets om even naar te kijken.

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 10 oktober 2017 10:29 AM
  [ # 5 ]

Klinkt overigens wel als een uitdaging. Blok vervangen door een EW12J4….15 pk´tjes meer….

Beetje waanzin, mijn huidige auto heeft slechts 150000 km gelopen en houdt het nog wel paar jaar vol denk ik…:-)

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 10 oktober 2017 10:30 AM
  [ # 6 ]

Klinkt overigens wel als een uitdaging. Blok vervangen door een EW12J4….15 pk´tjes meer….

Beetje waanzin, mijn huidige auto heeft slechts 150000 km gelopen en houdt het nog wel paar jaar vol denk ik…:-)

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 10 oktober 2017 10:32 AM
  [ # 7 ]

Dat dooie punt heb ik ook, met een EW10J4 heel af en toe. Dan rol ik richting de haaientanden, al rollende leg ik de eerste versnelling in (vaak door even naar neutraal te schakelen, koppeling uit, koppeling in, en dan inleggen) en als ik door kan rijden laat ik al rollende de koppeling opkomen en geef ik gas om het kruispunt op te rijden. Dan wordt er gedurende een seconde ook niet op het gaspedaal gereageerd.

Gewoon op benzine, heb geen LPG.

En ja inderdaad, je moet ze op toeren houden wil je vooruit komen. Dat heb ik ook, die paar keer dat ik met een aanhanger rij.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 10 oktober 2017 11:17 AM
  [ # 8 ]

Trekkracht ja…Met caravan de bergen in….Niet eens zo heel zwaar beladen, denk al met al 1100kg….sommige lange hellingen terug naar de tweede versnelling om op toeren te blijven….Rechte stukken, wind mee .....110 in de 5e versnelling, géén enkel probleem….Het is natuurlijk geen turbodieseltje….en de wagen zelf weegt ook behoorlijk….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook