C4 Cactus resonantie.
Freak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 01-02-2011

Gepost: 13 oktober 2017 04:24 PM

Hallo allemaal. Ik heb sinds begin dit jaar het volgende “probleem” met mijn C4 Cactus Business Plus (diesel);

Op het moment dat ik de motor start is alles prima. Een vertrouwd diesel geluid.. Als ik echter een stukje ga rijden en daarna bij (bijvoorbeeld) een stoplicht stil sta (en de auto dus stationair draait (ik gebruik start/stop niet altijd)), lijkt het soms wel of mijn hele dashboard uit elkaar trilt. In eerste instantie dacht ik dat er misschien iets in het dashboardkastje lag te trillen, of in een vakje van 1 van de deuren. Maar zelfs als ik alles leeghaal heb ik hetzelfde probleem. Het is ook echt alleen met een warme motor, ik heb het nog nooit gehoord bij een koude motor. Verder is het de ene keer erger dan de andere keer.

Ik heb het probleem laatst bij een onderhoudsbeurt aangegeven, maar toen ik de auto op ging halen vertelde de monteur dat hij “niets in het dashboard gevonden had”.. Maarja, ten eerste denk ik niet dat ze het dashboard uit elkaar gehaald hebben, ten tweede denk ik niet dat het probleem daar ligt..

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Of herkent iemand dit? En misschien tips hoe ik het probleem verder kan analyseren (dat heb ik wellicht iets om de garage te vertellen)...

Reden dat ik er wat laks mee omga is omdat het (volgens mij) niet schadelijk is verder…

Ik heb al wat gegoogled, vind dan wel iets over motorsteunen, maar ik ben een complete leek wat auto’s betreft…

 

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 oktober 2017 07:20 PM
  [ # 1 ]

Meschien in het begin van het jaar ergens over heen gereden, waar door de uitlaat ergens tegen aan kwam,  als een uitlaat warm word veranderd ook de frequentie,  als de uitlaat een beetje strak is komen te zitten, omdat je ergens tegen aan bent gereden kan dit gebeuren, als dachbord staat te resoneren, duw dan eens tegen de uitlaat, zodat de spanning weg gaat,  trek wel een goede handschoen aan, of gebruik een bezemsteel of iets dergelijks, als maar geen plastic is,
Dus is het geluid dan weg,  dan weet je het, kan natuurlijk ook zijn dat er een ophangrubber van de uitlaat dan weg is of versleten, uitgerekt

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 13 oktober 2017 09:26 PM
  [ # 2 ]

Wat wel eens kan trillen…
Rechtsonder het dashboard (bij de benen van de bijrijder) zit de computer vh scherm en sie willen wel erns los zitten

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook