Originele autoradio plaatsen
Pajurg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-2016

Gepost: 26 oktober 2017 02:57 PM

Kan iemand mij helpen? Ik had in mijn c5 ph1 een aftermarket radio die heb ik eruit moeten halen omdat hij problemen kreeg in zijn bsi (boordcomputer) nu die radio eruit is werkt alles weer prima. Alleen nu wil ik een originele radio terug zetten maar weet niet hoe ik de bedrading terug moet plaatsen in de iso stekker ivm stuurbediening. Heeft iemand hier een schema van?

Bvd een liefhebbende citroen rijder

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 oktober 2017 04:56 PM
  [ # 1 ]

Bedoel je dat de iso stekker, uit de auto is weg gehaald?  En je dus alleen losse draden hebt?

Profiel  
 
Pajurg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-2016

Gepost: 26 oktober 2017 07:14 PM
  [ # 2 ]

Nee beremans, de iso stekker zit er gewoon aan maar de bedrading van het stuurbediening liggen los en ik weet niet waar ik die in de iso stekker moet stoppen

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 oktober 2017 08:35 PM
  [ # 3 ]

Als het goed is heb je nu dus dus 2 iso stekkers, 1 voor stroom, en een voor de speakers, plus 3 kleine mini stekertjes die aan elkaar zitten geklikt geloof geel groen blauw,  deze komen allemaal in de orginele radio,
Of je hebt degene, met zo,n hele grote stekkerblok waar alles in samen komt, en is de stuurbediening een rechthoekigestekker 8pins (witte stekker) deze wordt boven in het blok erbij gestoken,
Alleen nog een paar dingen, als de radio niet orgineel uit deze auto kwam, zal bij aansluiten een piep signaal te horen zijn, dit is het antidiefstal systeem,  deze moet dan door citroen dealer worden verwijderd,
Dan is er nog, er zijn 2 merken geleverd geweest, Clarion en Vdo,  deze hebben dan ook de verschillende stekkers de Vdo heeft de witte stuur stekker,
Als je er nou genoeg van hebt, kan je er nog voor kiezen , een iso adapter te kopen met een extra stuur aansluiting,  de draad van de can-bus, wordt dan niet meer gebruikt waar door ook de storing uit blijft,  en je de stekker van je stuurbediening dus op de aparte module komt, daarbij is dan ook nog een lead draad nodig voor naar de radio,  zijn vaak setjes van 80 euro,
Zelf vind ik de stuurbediening overbodig, de radio zit zo goed onder hand bereik, dat ik het nooit gebruik, en je dus aan alleen een iso adapter genoeg hebt, bv bij citroen dealer,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 oktober 2017 08:38 PM
  [ # 4 ]

Er bestaat trouwens ook een aparte C5 forum, alleen maar C5 dus,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook