motorsteun
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 november 2017 08:33 PM

motorsteunen.
ik ga van 2L 4 bak naar 2,5L 5 bak
kan ik de twee bovenliggende motorsteunen handhaven evenals de twee onderste en ook nog een rechter steun aan de bak toevoegen?
ofwel wat is de beste motorsteun configuratie?
een enkele bovensteun is lastig omdat ik die niet heb… wel de twee kleine boven steunen van het 2L blok
ik heb wel de 5 bak steun

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2017 04:24 PM
  [ # 1 ]

Op zich kan de bovenste steun rechts behouden blijven en de onderste ook, al hoort er eigenlijk een andere op. (zowel boven als onder horen de steunen groter/breder bij een 2,5 L).
Wat je wel moet vervangen en niet onderuit komt is het ‘oliefantsoor’ in de linker wielkast, want daarmee zit elke 5-bak vast. Een plaat met een gevulcaniseerd rubber erin. Dus onderste steun links (die ronde)  moet vervallen en die aan de bovenkant ook (want een 5-bak biedt daar geen bevestiging voor). Die plaat in de wielkast vervangt deze twee als het ware.


Pure nieuwsgierigheid: ga je injectie inbouwen dan? Of wordt het een diesel?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 01 december 2017 04:30 PM
  [ # 2 ]

T wordt een benzine / lpg. Computer aangestuurd, zelf programmeerbaar. Het olifantoor heb ik. Ik kan ook de twee bovensteunen behouden, die passen namelijk wel.

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2017 04:35 PM
  [ # 3 ]

Oh wacht: ik zie nu dat je dit ook al in een ander draadje hebt gevraagd en dat het een 25 GTi Turbo moet worden.

In dat geval moet je de motorsteunen eigenlijk wel allemaal vervangen. Dat blok genereert veel meer koppel en schokken dus daar hadden ze bredere/grotere steunen voor bedacht.

Die past voor zover ik weet alleen niet tussen de beugel op jouw subframe, dus eieieiegenlijk moet je daar dan een bredere op lassen om de dikke steun ertussen te passen.

Of toch een smalle erop en vaker vervangen, kan ook.
De onderste zou ik wel vervangen. Die is aanmerkelijk dikker en meet heavy duty.
Kost wel wat bij CX Basis, maar gaat lang mee (tenzij er motorolie op lekt).

P.S. Dat afgebroken stekkertje is van de koudstartinjecteur.
Is anders als van een 2400 en de 25IE of GTi T2 had ‘m niet…. dus uniek voor GTi T1.
Deze: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?products_id=6438

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook