Natte vloerbekleding C4 2008 Coupe
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 december 2017 08:55 AM

Hoi,

Ik merk dat mijn vloerbekleding aan bestuurderszijde helemaal nat is. Toeval of niet, maar plots verlies ik koelvloeistof. Vorige winter had ik net hetzelfde probleem. Dat probleem heeft zich dan zelf opgelost in de lente en herfst.

Als ik de vloerbekleding aanraak, dan voelt het niet aan als gewoon water. Mijn vingers plakken dan lichtjes.

Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 december 2017 09:17 AM
  [ # 1 ]

waarschijnlijk is de kachelradiator lek.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 december 2017 09:27 AM
  [ # 2 ]

Ik heb zonet dit gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=TEwj0gyp6as
Wat denken jullie?
Onder het voertuig vind nooit plassen.

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 18 december 2017 09:57 AM
  [ # 3 ]
waterman schreef:

waarschijnlijk is de kachelradiator lek.

Dat denk ik ook met vrij grote zekerheid. Ik weet niet hoe dat bij een C4 zit, maar bij een Xantia en C5 moet het hele dashboard eruit.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 december 2017 10:18 AM
  [ # 4 ]

Het is natuurlijk een richting in waar je naar zou kunnen zoeken,  meestal zoals de mannen zeggen de kachel-radiator,  Maar de 2e link is dan natuurlijk, hoeveel koelvloeistof moet erbij, en is dit in verhouding, met de nattigheid op de mat,  dat filmpje, is denk ik de afwatering van de airco, 
Vaak als de kachel lek is, ruik je dit ook een beetje zoete lucht uit de kachel opening, en snel vette voorraam,
Voor het zelfde geld natuurlijk dat er in de motorruimte iets mis is,  want het is niet even een radiatortje verwisselen, zoals vroeger,  (bij mijn Ford taunus, 3 min werk:mrgreen:)

Profiel  
 
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 11-03-2013

Gepost: 18 december 2017 10:23 AM
  [ # 5 ]
beremans schreef:

Het is natuurlijk een richting in waar je naar zou kunnen zoeken,  meestal zoals de mannen zeggen de kachel-radiator,  Maar de 2e link is dan natuurlijk, hoeveel koelvloeistof moet erbij, en is dit in verhouding, met de nattigheid op de mat,  dat filmpje, is denk ik de afwatering van de airco, 
Vaak als de kachel lek is, ruik je dit ook een beetje zoete lucht uit de kachel opening, en snel vette voorraam,
Voor het zelfde geld natuurlijk dat er in de motorruimte iets mis is,  want het is niet even een radiatortje verwisselen, zoals vroeger,  (bij mijn Ford taunus, 3 min werk:mrgreen:)

Na twee weken plots gezakt onder het minimumpeil.In de auto is niets abnormaal te ruiken.Ook de ruit is niet ‘vettig’. Net de garage gecontacteerd. Reparatie / vervanging van de kachelradiator komt op ongeveer €500 incl btw en onderdelen. Sad

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 december 2017 12:13 PM
  [ # 6 ]

500€ is een nette prijs, bij de auto’s waar het complete dashbord eruit moet ga je richting 1000€
Eerste wat je nu moet doen is de wagen buiten het repareren om droog maken, kun je met oude handdoeken op de vloer te leggen, flink aantrappen, herhalen tot de wagen terug droog is, kan wel ff duren want de isolatie is ook nat.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 18 december 2017 12:39 PM
  [ # 7 ]
Sw@tLorD schreef:

Ik heb zonet dit gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=TEwj0gyp6as
Wat denken jullie?
Onder het voertuig vind nooit plassen.

In dat filmpje gaat het om de vocht afvoer van de airco die losgeschoten is waardoor de airco al zijn vocht dumpt in het interieur in plaats van onder de auto. Dan heb je eigenlijk alleen condens, dus water. Geen plakkerige zut zoals jij het omschrijft. Aangezien je ook koelvloeistof verliest, denk ik ook dat het je kachelradiator is die lekt.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 december 2017 12:49 PM
  [ # 8 ]

Nou weet je in ieder geval wat het kost, valt mee vind ik,  gem 3uur werk voor de garage, de rest is onderdeel en btw,  maar ja is dat het???. Lekage heven niet van zelf op,  na neem aan dat je hebt bij gevuld, trek dan wel iedere dag dan de kap open om te zien of er nog in zit, want ja te laag niveau, kost je de koppaking, en dan wordt het wel wat meer dan 500,-
Ja wat nu?  Ben je zelf handig?  Een tip, doe een beetje koelvloeistof in een oud pannetje en verwarm dit, als je nu de damp ruikt, zal je merken dat dit een soort zoetige lucht is,
Ga met de auto rijden tot deze goed heet is, open dan de kap, ruik boven de radiator, en andere delen van het blok, ook bij expantievat, ruik jenu ook de lucht, dan kan het zijn dat hier de lek zit, bv een donkereplek op de radiator beraad dit ook,  ook een slechte dop van het expantievat kan tot verlies lijden,  ja je ziet het is niet makkelijk,
Het grote struikelblok is natuurlijk, het wordt nat op de vloer,  en jade eerste is dus de kachel, om dat je ook verliest,  maar de mat kan ook nat worden, als de regengoot verstopt zit, en dan kan het water via de kachel ingang het interieur komen,
Dus ga eerst de motorruimte even checken, op lekage, nog een tip heeft het expantievat een overloop slangetje, hang hier dan een zakje aan waar je aan de bovenkant een gaatje in maakt,  als de dop lekt, dan zit er naar een stevige rit vloeistof in het zakje, 
O,ja hier had je eigenlijk mee moeten beginen , de regengoot, of wel de parafan, de bak onder de voorruit, aan de zij kanten moet het water weg kunnen, dus kijk met een lamp of de boel niet is verstopt door bladeren, of weet ik veel wat, kiep een emmer water over de voorruit en kijk waar water heen gaat,
Nou al deze handelingen gaan sneller dan het schrijven,  en is alles uit gesloten, ja dan toch die kachel, de garage zal als het goed is, dan de zaak op druk zetten, om uit te sluiten dat het om lekage gaat, 
Zijn de kosten niet te doen, dan is er een alternatief,  de twee slangen in de motorruimte van de kachel te laten koppelen, alleen heb je dan geen kachel,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook