C1 gekocht
spector
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 26 december 2017 08:42 AM

Beste allemaal
Heb onlangs een C1 gekocht uit 2010 met 88.000 km die nooit liefde heeft gehad en dat is ook de vraag .
Hij is van een bedrijf geweest en daar hebben ze er altijd hard mee gereden .
Nu is de auto wel snel, maar hebben die mishandelingen gevolgen voor later ivm met olie verbruik of andere dingen.
Wat kunnen jullie daarop zeggen , waar zou ik aan moeten denken of zou het juist goed zijn en zijn die motors onverwoestbaar.
Motor loopt stationair goed , start goed maar schakelt rauw
mvg spector

btw fijne citroendagen gewenst

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 december 2017 01:27 PM
  [ # 1 ]

Waarom koop je een auto waarvan je weet dat er door het gebruik waarschijnlijk hoge kosten aanzitten te komen?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
spector
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 26 december 2017 08:28 PM
  [ # 2 ]

hallo

het is niet de reactie die ik had verwacht maar goed , tja weinig kilometers en of er gebreken of reparaties aankomen dat weet men niet , ook niet als je er een in de garage koopt.
Wat ik wel weet is dat hij gebruikt is dus de herkomst is bekent , bij de garage kan je ook een opgepoetste afgetrapte bak kopen zonder dat je het weet.
ik was alleen nieuwsgierig of er veel (motor) problemen kunnen voortkomen bij intensief gebruik
mvg spector

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 december 2017 10:44 PM
  [ # 3 ]

De c1 is eigenlijk een Toyota, met een psa sausje er over,  het motortje is volgens mij zelfs nog van de Daihatsu charade geweest,  maar gebouwtje door Toyota, daar was zelfs een gtti, uitvoering van , ja ja een drie cilinder,  een bommetje, 8 sec
Psa kocht alleen de onderdelen in, met het boodschappenlijstje van Toyota,
Het enige wat ik weet, is dat d3 koppeling een zwak punt is,  voor de rest zit er niet veel op, dus kan er ook weinig stuk,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 26 december 2017 11:29 PM
  [ # 4 ]

Voor nog even de koppeling, afhankelijk van gebruik 60a80000km na vervanging ging er vaak een zwaardere in, die dus langer mee gaat, dus je hebt best kans dat er al een andere in zit, de orginele gaat heeel licht, om in te trappen, 
Tja de rest is onderhoud,  meschien kan je het schakelmechanisme even opnieuw smeren,
En net wat je zegt, er zijn ook mensen die kopen een BMW met 90000km die h3lemaal verrot is getrapt,  maar als het torretje nog mooi snort, in het begin even de olie in gaten houden,  voor jou never no,

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 27 december 2017 11:58 AM
  [ # 5 ]
spector schreef:

hallo

het is niet de reactie die ik had verwacht maar goed , tja weinig kilometers en of er gebreken of reparaties aankomen dat weet men niet , ook niet als je er een in de garage koopt.
Wat ik wel weet is dat hij gebruikt is dus de herkomst is bekent , bij de garage kan je ook een opgepoetste afgetrapte bak kopen zonder dat je het weet.
ik was alleen nieuwsgierig of er veel (motor) problemen kunnen voortkomen bij intensief gebruik
mvg spector

Dit kwam meer omdat je in je openingspost duidelijk te kennen geeft dat de auto stevig mishandeld is, vandaag mijn vraag….. Soit, dat bij een garage niet alles top is moge duidelijk zijn. Ik heb wel diverse C1’s in onderhoud/gehad en het zijn eigenlijk best prima wagentjes!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook