mechanische vergrendeling automaat en koplamp C6 benzine
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 29 december 2017 09:39 PM

Ik heb een probleem met de ontgerendeling van de automaat die alleen op lijkt te treden als het rond 0 graden of lager is.
Om na het starten de automaat uit P naar D te verplaatsen moet de rem ingedrukt worden.
Hierbij hoor je een ontgrendeling in de midden console waardoor de pook versteld kan worden, in mijn geval komt bij kou de ontgrendeling niet goed los waardoor deze niet in D gezet kan worden.
Vaak na meer keer de rem in te drukken komt de vergrendeling vrij, mijn vraag is, is dit een mechanisch of elektrische vergrendeling.
Ook heeft mijn linkerkoplamp al enige tijd kuren, dimlicht geen probleem maar grootlicht flitst de lamp tussen groot en kleinlicht maar blijft wel continu branden.
Het is xenon en voor zover ik weet is het maar 1 lamp die zowel voor groot als kleinlicht gebruikt wordt, iemand een idee waar ik moet zoeken.
Lampen zijn vorig jaar vernieuwd.

groet,

Arno.

Profiel  
 
Gepost: 30 december 2017 11:36 AM
  [ # 1 ]

overgang van groot naar dimlicht is een draaibaar spiegeltje, daar zit dus blikbaar het problem
op verschillende for a is daarover bericht

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 december 2017 12:39 PM
  [ # 2 ]

Bedankt Andre ik ga ff zoeken op het forum voordat ik het uit elkaar haal.
Is er iemand die weet hoe dat met automaat vergrendeling werkt?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 30 december 2017 02:33 PM
  [ # 3 ]

Er zit voor bij de “pook” een electro-mechanische vergrendeling als ik het me goed herinner. Die blijft dus of hangen ( de pen klemt of de actuator klemt) of het signaal komt niet goed door.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 30 december 2017 09:33 PM
  [ # 4 ]

Problemen opgelost.

In de aansturing van het spiegeltje voor grootlicht zat een draadbreuk, om dit te vervangen moest eigenlijk de unit uitgebouwd worden.
Heb gekozen om vanaf de stekker aansluiting een nieuwe draadje te trekken zonder de lamp te demonteren.Wel een ontzettend gepiel maar na een paar uurtjes en een zere rug gelukt.

De electro-mechanische vergrendeling zit inderdaad onder de pook, hier was fabriek af een beetje te veel wit vet op gesmeerd.
hierdoor plakte hij waardoor het niet soepel liep zeker met kou, schoongemaakt en met siliconen spray ingespoten loopt weer soepel nu.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook