ami 8 ruiten
guppy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 december 2017 12:39 PM

Hallo,

Ik ben bezig met de restauratie van een ami 8.
Nu vroeg ik mij af of er iemand hier ervaring heeft met het demonteren van de schuiframen in de deuren?
Ik heb van één deur na veel geklungel ze er uit gekregen.
Maar voor de 2 de hoop ik toch dat iemand me kan vertellen hoe het het beste werkt, ook in verband met het terug monteren aub.
Alvast bedankt,

Gr jurgen

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 28 december 2017 01:55 PM
  [ # 1 ]

Bij de achterportieren van mijn Super bleek het handigst om eerst de verticale strips te verwijderen, dan beide ruitjes zover mogelijk naar één kant te schuiven om vervolgens de onderste ruitrubber bij het open gedeelte een stukje omhoog te peuteren. Dan kun je met iets opzij buigen de taaie plastic strip eronderuit wurmen. Met uitnemen van de bovenste ruitrubber zou er nu genoeg ruimte moeten ontstaan om voorzichtig de ruitjes eruit te pakken.

Vervelendst zijn de stalen klemmen waarmee de ruitrubbers van origine in de sponning geklemd zitten. Die maken het bijna onontkoombaar om het lakwerk niet te beschadigen. Ik heb de klemmetjes met toepassing van natte Owatrol zoveel mogelijk hergebruikt, maar lijkt me achteraf niet verkeerd om eventueel nieuwe rubbers met een kit vast te zetten i.p.v. klemmen. Succes met de klus!

Profiel  
 
guppy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 januari 2018 06:16 PM
  [ # 2 ]

Alvast bedankt.
Het demonteren is gelukt, nu maar hopen dat monteren ook zonder brokken gaat lukken.
Nog even een vraagje.
Heeft iemand een idee waar ik de voorste binnenschermen zou kunnen vinden?
Mag nieuw of goed 2de hands zijn.
Dank je wel.

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 11 januari 2018 08:14 PM
  [ # 3 ]

Het magazijn van de Ami-vereniging natuurlijk!

Profiel  
 
guppy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 11 januari 2018 09:06 PM
  [ # 4 ]

Dank je wel.
Maar omdat deze ami in de verkoop gaat was ik niet van plan om lid te worden enkel maar om 2 onderdelen te kunnen kopen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook