Achterklep C4 Grand Picasso 2011
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 20 januari 2018 09:44 PM

Hej,
De achterklep van onze C4GP valt nogal hard dicht tijdens sluiten. Je moet hem eigenlijk altijd tegenhouden zodat hij niet te hard dicht slaat.
Zit er niet ergens een demper om de harde slag te vermijden?
Open gaat redelijk. Na openen moet je de klep tot halverwege omhoog tillen en daarna gaat hij langzaam vanzelf verder.
Onze achterklep is met separaat te openen raam.
Of toch de gasveren redelijk versleten? Geen idee…ik weet niet hoe de klep met verse veren zou moeten openen. Zou de klep niet al vanzelf open moeten gaan zodra je de klep ontgrendeld?

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 21 januari 2018 11:44 AM
  [ # 1 ]

Zijn de achterklep dempers te slap misschien.
Deze hebben het nr 16 150 775 80 dat heb ik even snel opgezocht op service citroen.

Misschien kan je even http://www.service.citroen.com/pages/index.jsp?jbnRedirect=true een gratis account maken, vervolgens je vin nummer invoeren dan kan je een beetje zoeken hoe alles zit.

 

Afbeelding Bijlagen
Schermafbeelding_2018-01-21_om_11.49_.20_.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
vleugels2cv6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 30-12-2008

Gepost: 22 januari 2018 01:50 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je feedback. Maar de vraag is of de klep door de kracht van de gasveren vanzelf helemaal open gaat (na ontgrendelen) of dat je deze altijd tot de helft omhoog moet tillen? Hoe is dat bij die van jouw?

wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
cool smirk

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 22 januari 2018 02:18 PM
  [ # 3 ]
vleugels2cv6 schreef:

Hej,
De achterklep van onze C4GP valt nogal hard dicht tijdens sluiten. Je moet hem eigenlijk altijd tegenhouden zodat hij niet te hard dicht slaat.
Zit er niet ergens een demper om de harde slag te vermijden?

De mijne sluit goed, maar het laatste stukje gaat wat harder zodat tie goed in het slot valt. Geen harde bonk, en hij valt niet naar beneden vanaf boven.

Open gaat redelijk. Na openen moet je de klep tot halverwege omhoog tillen en daarna gaat hij langzaam vanzelf verder.

Bij mij moet ik hem iets omhoog duwen ( ongeveer een centimeter of 30 )en dan gaat tie vanzelf.

Onze achterklep is met separaat te openen raam.
Of toch de gasveren redelijk versleten? Geen idee…ik weet niet hoe de klep met verse veren zou moeten openen. Zou de klep niet al vanzelf open moeten gaan zodra je de klep ontgrendeld?

Voor zover ik weet niet, ook niet bij die van me buurman.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook