Ik wil de benzinepomp van mijn Xsara Picasso (2001) vervangen, kan iemand mij vertellen waar deze zich bevindt en hoe ik deze moet vervangen.
Het is een 1,8 benzine



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Naar mijn weten moet de hele tank onder de auto vandaan (slik) , zorg er voor dat het afdicht rubber ook wordt vervangen, anders moet weer de tank er onder uit,
Bij de gewone xsara zit ie onder de bank, dan is het een klusje van 15 min,
Je kan natuurlijk terhoogte van de tank even onder de bekleding kijken,



















Totaal aantal Berichten: 1819
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik heb een plaatje voor je
Dit bevestigd wat Beremans al zei, je tank zal eronderuit moeten, of even de bekleding eraf, bij moijn oude Xsara Picasso hebben ze de vlotter is vervangen en toen moest ook de tank eronderuit.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Raar, bij moderne auto’s zit er toch altijd een luikje/dop, onder achterbank of bekleding boven de tank.
Lijkt me sterk dat de tank er uit moet. Maar ik weet het niet zeker, nog nooit een Picasso bekeken maar het lijkt me sterk.
Gr. Wim.



















Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
Wim bij moderne auto,s, de xsara picasso, is op de bodemgroep gebouwd, van de eerste generatie citroen berlingo, die al in 1994 productie klaar was,
dit is wel kut als de tank er helemaal onderuit moet, maar het is niet anders, thx allemaal. Iemand een idee hoeveel werk dit is (in uren) ?



















Totaal aantal Berichten: 1819
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
ik zou ook even proberen wat Beremans opperde om even onder de bekleding te kijken, en anders tankje leeg rijden en op een brug je tank eronderuit plukken.
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Zoals bij alle Citroëns, zal deze Xsara niet anders van opbouw zijn. Aan de bijrijderskant de achterbank zitting omhoog naar voren klappen en daar zie je dan een grote zwarte plastic dop in de bodemplaat. Die wip je eruit en daar zie je dan het deksel van de brandstofpomp met aansluitingen.
Voordat je überhaupt iets loshaalt, 2 dingen:
- bestel bij HBM machines online een brandstofpompsleutel om de tankring heel te kunnen demonteren en monteren,
Zie hier: https://www.hbm-machines.com/producten/zoeken/nieuwsbrief-producten/nieuwsbrief-07-12-2017/hbm-montagesleutel-voor-brandstofpompen/
- bestel bij de dealer eerst een nieuwe afdichtingsring, zodra je de oude eruit hebt zal blijken dat deze te groot is geworden.
Als je aan deze voorwaarden hebt voldaan, kun je met een gerust hart de pomp demonteren.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
wim V8 schreef:Raar, bij moderne auto’s zit er toch altijd een luikje/dop, onder achterbank of bekleding boven de tank.
Lijkt me sterk dat de tank er uit moet. Maar ik weet het niet zeker, nog nooit een Picasso bekeken maar het lijkt me sterk.Gr. Wim.
Nou zie je wel.
Ik wou al zeggen.
Beremans ook met zn enge verhalen. Haha.
Gr. Wim.


























Totaal aantal Berichten: 7848
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Er staan genoeg video’s op YouTube van mensen die de bodem van hun Xsara Picasso hebben opengeslepen om bij de brandstofpomp te komen. Ook mijn Berlingo (serie 1) uit 2008 heeft géén luik om makkelijk bij de opvoerpomp te komen.
Ik heb Beremans overigens zelden op onjuist- of onwaarheden kunnen betrappen. Integendeel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GW-tje schreef:Zoals bij alle Citroëns, zal deze Xsara niet anders van opbouw zijn..
Toch wel. Geen dop.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
wim V8 schreef:wim V8 schreef:Raar, bij moderne auto’s zit er toch altijd een luikje/dop, onder achterbank of bekleding boven de tank.
Lijkt me sterk dat de tank er uit moet. Maar ik weet het niet zeker, nog nooit een Picasso bekeken maar het lijkt me sterk.Gr. Wim.
Nou zie je wel.Ik wou al zeggen.
Beremans ook met zn enge verhalen. Haha.
Gr. Wim.
Onze vriend Beremans heeft nochtans gelijk, bij de oudere versie van XPic. heb je 2 mogelijkheden, een gat slijpen onder de achterbank om bij de pomp te geraken of brandstoftank demonteren want er is geen luikje aanwezig zoals bij de nieuwe(re) wagens. Ik heb het ook zo gedaan, fluitje van een eurocent, en wagen rijdt weer normaal. Bedankt allen
Tekheaddj schreef:wim V8 schreef:wim V8 schreef:Raar, bij moderne auto’s zit er toch altijd een luikje/dop, onder achterbank of bekleding boven de tank.
Lijkt me sterk dat de tank er uit moet. Maar ik weet het niet zeker, nog nooit een Picasso bekeken maar het lijkt me sterk.Gr. Wim.
Nou zie je wel.Ik wou al zeggen.
Beremans ook met zn enge verhalen. Haha.
Gr. Wim.
Onze vriend Beremans heeft nochtans gelijk, bij de oudere versie van XPic. heb je 2 mogelijkheden, een gat slijpen onder de achterbank om bij de pomp te geraken of brandstoftank demonteren want er is geen luikje aanwezig zoals bij de nieuwe(re) wagens. Ik heb het ook zo gedaan, fluitje van een eurocent, en wagen rijdt weer normaal. Bedankt allen
Ik heb ook een gat geslepen onder de achterzetel, snel en makkelijk, benzinepomp vervangen en de wagen was meteen weer rijklaar