Mirrorlink / Drive Link Citroen Cactus juni 2015
Wiseguy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 01 februari 2018 04:46 PM

Ik heb een Samsung S3 (I9300), en wil deze graag aansluiten op het scherm in mijn auto. Als ik mijn mobiel aansluit d.m.v. een usb-kabel, gebeurt er op het scherm helemaal niets. Als Drive Link op mijn mobiel aanstaat, en ik trek de usb-kabel eruit, dan verdwijnt het Drive Link scherm. Dan denk ik dat er iets anders ingesteld moet worden, maar wat? Voor mijn mobiel is geen Mirrorlink beschikbaar, schijnbaar omdat het draait op Android 4.3. Is er een techneut die mij kan uitleggen of mijn auto Mirrorlink heeft, en zo ja, wat doe ik verkeerd of moet ik anders instellen?

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 02 februari 2018 09:25 AM
  [ # 1 ]

Cactussen hebben tot nu toe geen Mirrorlink, Android Auto of Apple dinges.

Voor het nieuwe model Cactus is er wel iets in die richting aangekondigd, maar ik denk niet dat er ooit een update komt voor de oude modellen…

Wat wil je bereiken met het koppelen van je telefoon?
Ik heb mijn telefoon via de bluetooth gekoppeld en kan dan lekker Deezer (Spotify kloon) luisteren.
Helaas is het dus niet mogelijk om navigatie via de telefoon op het scherm te krijgen…

Profiel  
 
Wiseguy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 03 februari 2018 05:21 PM
  [ # 2 ]

Volgens de site van Mirrorlink zou de Cactus deze voorziening moeten hebben. Op deze site worden ook een aantal merken en types mobieltjes vermeld die hiermee kunnen werken. Vandaar mijn vraag ook.

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 06 februari 2018 11:41 AM
  [ # 3 ]

Ik heb ook eens op die site van Mirrorlink zitten kijken. Nuttige info is daar helaas niet te vinden.
Er staat inderdaad een Cactus (niet 2018) bij. Beetje vreemd. De link stuurt je door naar de voorpagina van de engelse citroen website…

Op de website van Citroen is al iets meer te vinden. Op youtube is een filmpje te vinden waarin gezegd wordt dat het 2018 model van de C4 Cactus mirrorlink krijgt.
Volgens citroen.nl is het op de volgende modellen beschikbaar:

  Citroën C1
  Citroën C3
  Citroën C4
  Citroën Berlingo
  Citroën Jumpy

Functie kan volgens de website niet achteraf ingebouwd worden.
Verder zeggen ze nog dit:

Bij de Citroën C1 geeft de aanwezigheid van de aanraaktoets “Verbinding” op de 7 inch touchscreen tablet aan dat de functie Mirror Screen aanwezig is. Bij andere compatibele Citroën-modellen kunt u dit zien aan de aanwezigheid van de aanraaktoets “MirrorLink®”.

Ook is er blijkbaar verschil tussen mirrorlink 1.0 en 1.1. Alhoewel ik denk dat nieuwe modellen ook de laatste versie van mirrorlink krijgen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook