verzekeraars zijn oplichters.
het zou mij niet verbazen als ze zich hier ook onderuit weten te draaien.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v



















Totaal aantal Berichten: 1815
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Klanten zijn gelukkig wel allemaal heilig ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82(.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JanSr schreef:
.... schade tgv het zinken van mijn boot netjes werd begroot door de expert…
Alleen weigerde de verzekeraar uitkering….Daar kwam ik pas achter toen de rekeningen binnenstroomden…
Ja duh, de expert is de man die de schade begroot. Niet de man die bepaalt OF er betaald gaat worden. Sowieso een beetje vreemd om een schade te laten herstellen voor je zeker weet of de verzekeraar ook écht gaat uitkeren..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Menno schreef:Klanten zijn gelukkig wel allemaal heilig ...
precies. het naaien van de verzekering is zo’n beetje volkssport..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik begrijp het gevoel en de uitspraken die voortkomen uit ongenoegen.
Het punt is alleen: DAT er iets verzekerd is, is één, maar de vraag WAT er verzekerd is.
Dat is voor buitenstaanders (waarvan ik er ook een ben) wel eens moeilijk. Maar de vuistregel voor mij is dat je extreme situaties moet bedenken, die afvragen bij de maatschappij en aan de hand daarvan besluiten of de betreffende verzekering wel voor jou geschikt is.
Ik denk dat rf (net als ik) goed of te goed van vertrouwen is en heeft gedacht: ik meld een schade aan mijn verzekeraar, die contact opneemt met een schade-expert in mijn buurt. Als deze dan langs is geweest en heeft gezegd dat ik de auto naar een garage mag brengen, is de schade dus verzekerd. “Mogen” betekent toch toestemming krijgen? Het heeft geen nut dat woord te gebruiken als de expert niets over de vergoeding te zeggen heeft. Ik krijg uit rf’s woorden niet de indruk dat de expert in het midden heeft gelaten of de verzekering gaat uitkeren. Kom er eens in, rf!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het staat je altijd vrij je eigendom te laten repareren… Het zou wat zijn als je verzekeraar dat voor je gaat bepalen. Het enige waar die over gaat is of die reparatie vergoed wordt of niet. Het gemak waarmee mensen roepen dat ze genaaid worden terwijl het gros de moeite niet eens neemt om de polisvoorwaarden te lezen…
Maar goed, ik ben ook benieuwd wat er van dezer schade geworden is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Hier komt ie dan:
Ten eerste: De Cx staat weer te pronken voor de deur. De route waarbij dit alles tot stand is gekomen even op een rijtje:
- De garage had een begroting van de kosten gemaakt.
- Dit heeft de garage besproken met de schade-expert
- Deze laatste heeft over het begroote bedrag overlegd met de verzekering
- Vervolgens is het licht op groen gezet en is de garage met het herstel begonnen.
Er moest een ander dak op, dat moest wel even gevonden worden. De B-stijl moest ook gericht worden en verder allerhande andere zaken waar veel arbeid in zat.
Vorige week kon ik de CX ophalen en de verzekering heeft het geld al overgemaakt.
Alle stappen zijn goed gecommuniceerd geweest. Dit punt is erg belangrijk.
Hulde voor garage Civer en hulde voor Kuiper Verzekeringen.
En die eerste kilometers waren toch weer fantastisch…
Dyna Z1: Tout alu.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heel mooi! Gefeliciteerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Super! Gefeliciteerd!
Oh, ennuh, voor en na foto’s graag
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Inderdaad! Pictures or it didn’t happen!:)
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Geweldig! Graag foto’s inderdaad!