dakrails C4Picasso
voyagelibre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 11-05-2010

- (Grand) C4 Picasso C4gP Ambiance 2.0i16vAut
Gepost: 02 maart 2018 04:27 PM

Sinds kort rijd ik met een C4 grand Picasso. Deze auto is voorzien van dakrails maar ik zou deze er graag af hebben. Heeft iemand tips/aanwijzingen als ik dit ga doen? Wat ‘kom ik tegen’ als ik ze eraf heb?

Daarbij vraag ik me vooral af of ik bepaalde onderdelen nodig heb ná het verwijderen om de boel af te dekken en natuurlijk waterdicht te houden!

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 11 maart 2018 08:31 PM
  [ # 1 ]

geen idee, maar ik vraag me wel af wat de reden is dat je ze er af wilt hebben? Ik ben wel benieuwd want ik zou zelf geen reden kunnen bedenken…

Profiel  
 
voyagelibre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 11-05-2010

- (Grand) C4 Picasso C4gP Ambiance 2.0i16vAut
Gepost: 12 maart 2018 05:37 PM
  [ # 2 ]

De reden dat ik ze er af wil hebben, is simpel: ik vind ze niet mooi. De auto krijgt er -naar mijn mening- een beetje een oubollig uiterlijk van. (overigens vind ik dat voor veel auto’s gelden, dat ze er ‘niet mooier’ op worden met dakrails) En aangezien ik ook geen wintersporter ben of andere zaken op het dak vervoer, hebben ze voor mij ook geen enkel praktisch nut…  Smile

Inmiddels ben ik iets verder met m’n ‘research’: er horen lange strips op de plek waar nu de dakrails zitten. Daar lijkt echter nog niet zo makkelijk aan te komen te zijn. Dus mocht iemand een tip hebben, of zo’n setje hebben liggen, dan hoor ik dat heel graag! (en zal ik een goed bod doen!)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook