hallo, ben sinds kort de trotse bezitter van een cx 25tri break.
Bij de eerste rit kraakte het nog al in het vooronder.
bij onderzoek bleek dat de motor bij optrekken zover kantelt dat hij de motorkap raakt en omdat daar geen bekleding in zit kraakt en piept dat behoorlijk.
onderste motorsteun bijrijderskant zat los(m8 boutjes) maar de bovenste motorsteun lijkt erg slap en versleten.
weet iemand waar ik een nieuwe kan kopen?
groet, jan de jong



















Totaal aantal Berichten: 1812
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
Cx basis
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
bij alle cx specialisten wel.
bij cx basis kun je zelfs alleen het rubber kopen.
je moet dan wel over een pers beschikken om te monteren.
let ook even op de vulplaatjes.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
CX club magazijn…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tip: laat ook even je complete (voor)wielophanging + aandrijflijn, uitlaatsysteem etc. checken want als hier te lang mee is doorgereden kan dit allemaal te lijden hebben gehad, met alle kostbare gevolgen van dien.
En laat dan meteen ook die onderste motorsteun checken, want boutjes los is toch vreemd… was het rubber nog wel stevig? Niet verzakt of sponzig door olie?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D