2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Muziek afspelen in de C4 Cactus
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 15 januari 2018 09:51 AM
  [ # 16 ]

Cactus mede liefhebbers,

ik heb het gevonden, vanaf nu speelt de auto al mijn liedjes af en wordt het einde niet meer onderbroken, ik heb al mijn mp3’s omgezet naar CBR op 320 kbps ipv VBR, het verhoogd de capaciteit wel, ik merk geen kwaliteitsverlies en het einde wordt niet meer onderbroken Smile

Ondertussen zorg ik ervoor bij de omzetting dat de mp3 op 44,1 kHz staan (sommige stonden op 22 kHz, op die frequentie kan de auto ze niet afspelen en skipt hij die liedjes).

Kortom converteer uw mp3’s op CBR (320 kbps) en op 44,1 kHz en alles speelt perfect af Smile

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 25 februari 2018 05:16 PM
  [ # 17 ]

Hoi mede Citrofielen ,
Ik heb sinds eind januarie ook een nieuwe Cactus.
Ik heb al wel wat Cirtroën’s gehad , maar steeds 2de 3de en 10de hands , haha , tjah , nu dus de eerste nieuwe ...
Voor de Cactus was ik vreemd gegaan , Ik had een ander merk aangeschaft , ik wou graag een C8 maar vond geen enkele met een redelijke prijs / staat verhouding en zo dus een Phadra gekocht , das hetzelfde toch ? NOT !
Enfin een aantal jaren redelijk goed mee geweest tot de probs kwamen die men bij Citroën niet kon oplossen (computershit)
En zo ben ik dus een nieuwe C4C gaan halen , nu het nieuwe model op komst is en er ook nog eens leuke saloncondities waren heb ik een geweldige korting uit de brand gesleept ..
Wat muziek betreft ... Ik heb een 16GB usb stikje aangeschaft (in de vorm van een cactus haha) (zie avatar) en, dan mijn flac bestanden die ik thuis via een Bluos media speler draai , omgezet maar MP3 VBR max en het werkt vrij goed , soms wel een hapering ...
Ik ga nu eens proberen met dezelfde Flacs om te zetten naar CBR320 en zal weten te vertellen of ik hetzelfde ervaar als Zardrak.

Verder moet ik zeggen dat ik graag met de c4c rijdt , ok hetzelfde gebruiksgemak als de Phedra heeft ie niet , laden en lossen bvb.. maar comfortabel rijden doet hij wel beter dan de Phedra.

Profiel  
 
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 26 februari 2018 09:08 AM
  [ # 18 ]

Dag mede cactus rijder,

proficiat met je nieuwe aanwinst, je zal er zeker geen spijt van hebben, ik heb de mijne ondertussen bijna 2 jaar en rij er nog elke dag met een glimlach en veel plezier er mee rond Smile en vermits de 2de generatie cactus het woord ‘cactus’ niet waardig is (voor mij, ik blijf hem beschouwen als een nieuwe generatie c4) rij jij tenminste in een echte cactus Wink

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 27 maart 2018 01:04 PM
  [ # 19 ]

Na veel en lang zoeken ....

Dat van VBR naar CBR zetten hielp helaas niet, sterker nog, het werd erger ...
De usb drive opnieuw geformatteerd ...
Dit moet in FAT32 zijn en in originele clustergrootte !
Terug ze muziek erop gezet , weer getest ...
nog steeds SHIT !
Nu was het probleem al uitgebreid dat als ik de lijst opvroeg een een nummer aanklikte om te spelen dat hij dan meestal en of twee nummers voorbij of voor het gekozen nummer ging spelen , ... eentje verder scrollen resulteerde in twee of drie of vier verder scrollen ?????
Terug de USB stick in de pc , weer geformatteerd , FAT32 orig. clustergrootte ...
Maar dan met Ccleaner de stick schoongemaakt (diskwipe) ... dat duurt best wel een tijdje voor dat klaar is ...

De eerste MP3s die ik gemaakt had , Ik bezit nogal veel muziek , ben een echte muziekfreak en heb thuis een NAS met highend mediaspeler staan en vervolgens mijn cd’s allemaal in FLAC bestanden (hoogste kwaliteit) op mijn NAS gezet ...
Van daaruit heb ik een hoop muziek geselecteerd en die in een paar mappen gestoken ...
Vervolgens met het freeware programma “Fre:ac” omgezet naar MP3 VBR max
De instellingen zo gezet dat de maximale bitrate voluit stond en de minimale bitrate op 192 , dus niet standaard waar de minimale bitrate een stuk lager zit…
met een ander freeware programma “MP3tag” nagekeken of alle tags goed zaten en vervolgens ale muziek in mappen (70’s , 80’s , 90’s etc…) op de nieuw geformatteerde en met Ccleaner (diskwipe) gezet ...
Alles werkt nu wel zoals het hoort !
Wat blijkt ... op USB sticks , zelfs na formatteren blijft een hoop residu achter , zelfs op sommige splinternieuwe staat al residu ...
Dat zie je dus niet met gewone programmas , als gewone pc gebruiker , maar het is er wel !
Die achtergebleven info kan storingen veroorzaken op de nieuwe data die op de stick word gezet ...
Steeds nieuwe USB sticks van erkende merken gebruiken kan helpen , maar is geen 100% garantie ...
De Cactus usb stick die ik zo leuk vond en die best prijzig was (23€ voor 16GB) blijkt veel residu achter te laten na formatteren ...
Het was pas na het testen met een andere (ook al eerder gebruikte en geformatteerde usb drive 32GB Medion) dat opviel dat de problemen opeens veel minder waren dan met de mooie cactus drive ...
Zo kwam ik erop om die diskwipe uit te voeren , en met resultaat !
Cactus Usb gered !
En wat ik eerst vreesde dat het problemen van de speler waren in de wagen .. is het gelukkig ook niet Smile

Profiel  
 
Zardrak
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 20-08-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 12 Pure Tech 82 Live
Gepost: 28 maart 2018 11:45 AM
  [ # 20 ]

Benco, dank je wel voor deze uitgebreide tip! Ik ga onmiddellijk mijn usb-sticks eens goed wipen en de muziek er dan terug op zetten (ik heb nog steeds last dat de muziek af en toe eens een seconde te vroeg stopt of dat alles in vertraging op het scherm komt)

tnx Smile

VW Transporter T2 ‘75
Citroën Berlingo ‘99
Citroën Xsara Picasso ‘06
Citroën C4 Cactus ‘16

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 08 april 2018 12:37 PM
  [ # 21 ]

Graag gedaan , ik heb inmiddels geen problemen meer ondervonden na die grondige diskwipe.
En natuurlijk de VBR instellingen goed gezet bij het maken van mp3s Smile

Profiel  
 
Benco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 25-02-2018

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech 110 man OneTone
Gepost: 08 april 2018 01:10 PM
  [ # 22 ]

Upgrade soundsystem ...

De originele geluidsinstallatie van de C4 Cactus is lang niet slecht , maar ik ben toch echt wel iemand die iets meer wil ...
Het hoeft niet persé kilowatt hard gaan , maar ik hou wel van een goeie balans , en zuiverheid ...
Ik luister vaak muziek met veel laag , dan is het originele systeem tjah , wat mager , ofwel moet ik de bass echt omlaag draaien , ofwel klinkt het dan soms niet heel erg zuiver ...
de speakertjes hebben er wat moeite mee ...
Nou ja , de speakertjes zeg ik .. maar het kan net zo goed aan de versterker liggen , die dan net wat te kort komt om alles zuiver aan te sturen als er power gevraagd word (mat name in de lage tonen , die vreten namelijk veel power)
Met wat WWW gezoek kom ik op een site in Nederland waar ze beweren een erg goede oplossing te hebben voor dat probleem ...
Een systeem dat onzichtbaar (vind ik belangrijk) geplaatst wordt , een zwaardere versterker en een subwoofer en een dsp systeem , dat speciaal afgeregeld wordt voor de C4 Cactus.
Men ontlast de originele speakers van de lage tonen zodat zij veel zuiverder meer aankunnen , en een versterker die ook geen moeite gaat hebben met de subwoofer…
Het systeem kost ingebouwd een kleine 1000€ ...
...
Integrated soundsystem , car audio solutions
Question ?

Heeft iemand dat systeem al gehoord ?

ik lees graag wat gebruikers ervaringen alvorens aan de wagen te laten sleutelen ..


Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook