geen stuurbekrachtiging en geen blower , wiring diagram ook gevraagd
maj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-12-2017

Gepost: 25 december 2017 12:20 PM

hallo ,,ik heb een citroen saxo vts 16v uit 1999 , nu gaat de aanjager niet meer aan en de stuurbekrachtiging is uitgevallen , ik heb de zekering al nagekeken en die is niet doorgebrand , dus met een multimeter gekeken of er 12v op een van de connectors van de zekering insteek staat , heb 12volt , dus contactslot na gekeken en deze werk ook nog prima , kan iemand mij vertellen waar de draad heen gaat vanuit het contact slot , ik meet daar ook nog 12v op , maar vanuit de stekker die naar de achterkant van de zekering kast gaat , heb ik geen idee waar de draden dan heen gaan en of er nog een relay ergens tussen zit .

dus in het kort ,,geen aanjager en geen stuurbekrachtiging , zekering heel , contactslot heel , 12volt na het contactslot ,,nu wil ik graag weten waar ik het moet zoeken na het contactslot .

alvast bedankt .

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 25 december 2017 12:47 PM
  [ # 1 ]

Onbelast heb je 12volt na je slot.
Verbind de juiste draden eens door achter het slot, dus slot even buitensluiten.
Werkt alles dan wel?
Oorzaak gevonden.

Volgens mij kan je ook alleen het schakelgedeelte van het slot vervangen, het slot zelf doet het immers nog.

Gr. Wim.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 25 december 2017 12:48 PM
  [ # 2 ]

Ja omdat het twee dingen tegelijk zijn? Toch vaker het contactslot dat stuk is,  ja hij geeft 12 volt ja logies, anders had helemaal niks meer het gedaan,  soms merk je het door even flink aan de sleutel te trekken duwen, zijlings , natuurlijk als de motor loopt, en de kachel aan staat,  reageerd nu de kachel in eens , even op you tube filmpje zoeken hoe je de stekker van hetcontactslot vervangt,
Het probleem is dat de schakeldraad naar de controle unit gaar is, komt wel meer voor,  is ook je accu goed genoeg? Ja12 volt, maar ook ampère min 30ah,  anders is het ook over en uit,

Profiel  
 
Sybrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-07-2016

- Saxo VTS 1.6-16V
Gepost: 09 mei 2018 11:27 AM
  [ # 3 ]

Beste allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik hetzelfde probleem. Mijn stuurbekrachtiging, blower en achterruitverwarming werken niet. Vorig jaar heb ik al een nieuw contactslot laten plaatsen en alle zekeringen zijn prima. Het enige dat mij vorige week opviel is dat de waarschuwingslampjes voor zowel de handrem als het abs wel aan gaan onder contact, maar niet onder gebruik. Wie kan mij helpen?

Profiel  
 
Sybrand
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 01-07-2016

- Saxo VTS 1.6-16V
Gepost: 15 mei 2018 07:54 PM
  [ # 4 ]

En toen had ik ineens alles weer aan de praat. Vanochtend viel me op dat er wat draad uit de kabelschoen bij het massapunt van de dynamo stak. Ik heb de schoen omhooggebogen en een schroef in de draad gezet en die wat de schoen ingedraaid, waarna alles vanmiddag tijdens een ritje ineens weer werkte.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook