Rook onder de motorkap onder inlaatkant
JCA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-2018

Gepost: 21 mei 2018 07:28 PM

Ik had net even een ritje gemaakt van max 5km en ik rook verbrand plastic in mijn auto.
Ik motorkap open en er kwam rook ergens onder het inlaatspruitstuk weg. Had brandde niet meer maar liep te smeulen. Bij de startmotor in de buurt.

Daar loopt ergens een kabelboom en Volgens mij stond die te smeulen. Helaas kon ik het niet goed zien ook niet met een spiegeltje. Het zat ergens onder het inlaatspruitstuk maar dan iets lager.

Weet iemand wat voor bekabeling daar allemaal loopt?
Ik schrok wel een beetje en het bleef maar doorsmeulen dus ik heb de tuinslang en even opgezet. Toen was het gelukkig vrij snel over.
Ben benieuwd wat het is. Misschien bekabeling doorgejaagd door een steenmarter?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2018 09:12 AM
  [ # 1 ]

Is het niet gewoon blad en/of takjes? Die heb ik ook heel veel onder de motorkap, vooral rondom de bougies en injectoren.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
JCA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-2018

Gepost: 22 mei 2018 07:15 PM
  [ # 2 ]

Bijna…

Het stukje isolatie wat voor het interieur filter zit was naar beneden gevallen en lag op het uitlaatspruitstuk.

Pfff wat ben ik opgelucht zeg dat dit het is en niet een gesmolten kabelboom ofzo.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2018 08:46 PM
  [ # 3 ]

In je startpost heb je het over ergens onder het inlaatspruitstuk. Die zit aan de andere kant van het blok Wink Uitlaat zit bij de 1.6 aan de voorzijde van de motor toch? En de inlaat zit tussen blok en firewall?

Gelukkig valt het mee!

Mijn auto krijgt morgen APK en onderhoudsbeurt, ben benieuwd wat daar allemaal uit komt. Ik verwacht airco-condensor lek (airco is stuk) en voor de APK waarschijnlijk beide achterwiellagers.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
JCA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-05-2018

Gepost: 22 mei 2018 08:57 PM
  [ # 4 ]
FastFred schreef:

In je startpost heb je het over ergens onder het inlaatspruitstuk. Die zit aan de andere kant van het blok Wink

Gelukkig valt het mee!

Mijn auto krijgt morgen APK en onderhoudsbeurt, ben benieuwd wat daar allemaal uit komt. Ik verwacht airco-condensor lek (airco is stuk) en voor de APK waarschijnlijk beide achterwiellagers.

Ja je hebt gelijk het is ook niet het uitlaatspruitstuk maar stuk uitlaat wat onder de motor door loopt en dan weer richting achteren gaat. Zit ook een hitteschildje in de buurt.

Succes met je apk. Enig idee wat de kosten zijn van die wiellagers ? Kan je die een beetje gemakkelijk zelf vervangen?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 22 mei 2018 09:04 PM
  [ # 5 ]

Ah, daar zo. Vond het al raar dat er iets van het interieurfilter op het uitlaatspruitstuk zou vallen.

Geen idee, ga ik morgen horen. Zelf vervangen heb ik de kennis en de spullen niet voor, dat laat ik lekker door de garage doen. Het enige dat ik doe is er benzine in gooien, af en toe wat olie in de motor en lucht in de bandjes.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
henry the bulldog
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gepost: 23 mei 2018 12:17 AM
  [ # 6 ]

Heb je geen pers nodig om de lagers weer in de naaf te krijgen, dacht ‘t wel eigenlijk..
...niet zo bescheiden Fred, je kunt echt wel meer dan je omschrijft haha

Gelukkig geen kabelboom, als die gaat smeulen door aanraking van een heet deel heb je een probleem

C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN.  217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 mei 2018 08:10 AM
  [ # 7 ]

De theorie is er wel hoor, de praktijkervaring ontbreekt alleen volledig. Sterker nog, heb VMBO autotechniek gedaan, maar ik was altijd beter in de theorie en met elektronica dan met het daadwerkelijk sleutelen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook