saxo vts 1.6 16v problemen met afslaan motor HELP!! HELP!!!
Wesleyhinz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 19-05-2018

Gepost: 19 mei 2018 10:24 PM

sins een half jaartje ben in de eigenaar van een saxo vts 1.6 16klepper 1999.
helaas heb ik de laaste tijd een vervelend probleem.

zodra ik de auto doortrek in de toeren [7000 toereren] blijf de auto bij het intrappen van de koppeling/in de vrij zetten telkens afslaan. de auto rijd voor de rest super alleen bij het overshakelen daalt het toeretal zeer snel waardoor het overschakelen stoekelend gaat.

als ik nu bij een rit nu de auto onder de 4000toeren hou heb ik nergens last van

de nullasregelaar/stasioneerregelaar is vervangen ook de luchtmassa, mapcensor ,gasklep positie sensor is vervangen. ook is het gasklepenhuis grondig schoon gemaakt en heb ik de inlaat voledig schoon gemaakt ook heb ik de vacuum slangen gecontroleerd en getest met remreiniger.

ik hoop dat iemand dit probleem bekend voorkomt en me kan helpen of iemand die nog een optie heeft dat ik zou kunnen proberen.

alvast bedankt iedereem

Profiel  
 
Cas-v86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 28 mei 2018 12:11 PM
  [ # 1 ]

Bij mijn 1.4i verdween dit na vervangen bobine en iets hoger stationair toerental afstellen. Was een paar jaar oke, nu begint ie met intrappen van koppeling voor een bocht weer te stotteren en onder de 100 toeren te komen (voor een halve seconde), maar slaat niet af. Zeer bekend euvel.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook