3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bezinksel in benzinefilter
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 mei 2018 11:35 PM
  [ # 31 ]
Brun schreef:

Niet Normaal!!!  wel erg extreem vies filtertje.

(hoeveel bar geeft die benzinepomp om daar nog wat door heen te krijgen?  HD-pomp erop gezet?)

De (nieuwe) benzinepomp kon nog juist zoveel benzine er doorheen krijgen dat er maximaal 45 km/u kon worden gehaald.
En dat gebeurde op de snelweg, niet echt handig. n een afstand van minder dan 5 km zakte de snelheid van 90 naar die 45.

 

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 mei 2018 11:36 PM
  [ # 32 ]

Is het dan niet simpeler om een tank vol te jammen met E85? Dat is zowat 100% spiritus maar komt uit een tankpistool. Daarna aftappen, lekker op fonduen, voor de zekerheid een knots van een filter erin en karren maar!

Wat moet ik me voorstellen bij E85?

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 12 mei 2018 12:37 AM
  [ # 33 ]

BioBrandstof E85 is hetzelfde als een stevige spiritus.  85% ethanol,  spiritus tussen de 50 en 85% afhankelijk van supermarkt, prijs of de naam ‘brand’spiritus.

Zal ook prima werken als reiniging en daarna snel weer uit het systeem.

Ik heb wel even gedacht: 

Als spiritus het probleem letterlijk oplost, waarom dan niet af en toe E10 (euro95)tanken?

Zomaar een willekeurig citaat van ergens op het net:

Ethanol zorgt namelijk niet alleen voor ernstige roestvorming in de tank, brandstofsysteem en motor, maar tast bovenal niet-metalen aan zoals rubber en kurk aan die weer te vinden zijn in brandstofpompen, carburateurs en leidingen. Benzinetanks in klassiekers zijn van ijzer en tin gemaakt… Daarom nóóit Euro 95E10 tanken.

Waarmee voor mij en ik denk de meesten onder ons, de mogelijke problemen niet te overzien zijn.

Je drijver van brandstofniveaumeter is van kurk, deze meter is op de tank afgedicht met rubber, de vulpijp heeft een rubber aansluiting op de tank. Tank is van ijzer.

Kan allemaal aangetast worden zodra je Euro 95 hebt getankt.  Heb je nog geen meter gereden.


Maar misschien is de ervaring toch anders. 

Wordt een beetje te off-topic, zijn zeker wel draadjes over te vinden.

 

 

 

 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 mei 2018 01:17 AM
  [ # 34 ]

Daarom adviseert men om klassieker te voeden met Euro 98

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 12 mei 2018 09:35 AM
  [ # 35 ]

Daar moet je motor dan wel tegen kunnen.

(Oeps, dit was een reactie op #30 van IDealist; ik had niet gezien dat er nog meer correspondentie is gevolgd:)

Is het dan niet simpeler om een tank vol te jammen met E85? Dat is zowat 100% spiritus maar komt uit een tankpistool. Daarna aftappen, lekker op fonduen, voor de zekerheid een knots van een filter erin en karren maar!

Ik blijf erbij dat Brun het beste zijn tank kan demonteren en die dan goed reinigt. Op die manier hoef je je geen zorgen te maken over agressieve, schade aanrichtende brandstoffen of toevoegingen, geen dozijn filters te verbruiken of maanden met een hikkende motor te rijden. 

 

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 mei 2018 09:40 AM
  [ # 36 ]

“Vroeger” had je ook 98 en dat wad echt 98. Kwestie van ontsteking aanpassen op 95 of 98.
Daarbij kunnen de meeste citroens onaangepast rijden op loodvrij of LPG.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 30 mei 2018 11:24 AM
  [ # 37 ]

Zijn er recent al pogingen ondernomen om de tank schoon te krijgen, Brun? We zijn zeer benieuwd!

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 31 mei 2018 06:53 PM
  [ # 38 ]

Nee, mijn beste Rougefurio,  geen schokkende dingen te melden helaas of wel zo prettig.

Ik heb een flesje brandstofsysteemreiniger Forté op 2/3 tank toegevoegd en nu maar een beetje rijden, wachten en kijken.

Eerste filtertje wel na zo’n 50 km dicht en te vervangen. Erg snel zonder dat ik nu het idee had dat er veel vuil in zat.

Was een gereinigd filtertje, mogelijk blijven die toch dichtzitten en zijn ze niet echt te reinigen.

Vuil: wit poederachtig stofje,

- lost niet op in water,
- lost niet op in alcohol,
- lost niet op in petroleum
- lost niet op in thinner

Lijkt op parkieten-zand…
Maar, brand niet en gloeit wel en dat laatste doet parkietenzand niet.
Stinkt hierbij als een gloeiende veter.

Wat wel door het flesje systeemreiniger wordt opgelost kan ik natuurlijk niet zien.


Ik kijk het even aan,  tank demonteren kan altijd nog, maar ja, als dit spul niet wil oplossen in alcohol / spiritus, wat dan?

Wordt vervolgd….

 

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook