8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Inzakkende pneumatische vering
MarM
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-05-2012

Gepost: 09 juni 2013 07:04 PM
  [ # 106 ]

Onze C4 Grand Picasso (2007) heeft soms last van inzakken. Soms blijft het weken achtereen goed gaan, maar dan kan het goed twee maal per dag raak zijn. Laatst nog stond de wagen keurig op hoogte, ingestapt en contact aan, en de achterkant zakte in enkele seconden naar beneden. (Sissend geluid te horen). Het is altijd de rechterkant die inzakt, de linker gaat dan ook wat lager staan, maar rechts staat echt op de blokken.

De dealer gaf aan te denken aan de luchtbalgen, maar persoonlijk dacht ik meer aan sensoren oid, omdat een gat dat een sissend geluid geeft naar mijn idee behoorlijk groot moet zijn, en niet meer door de compressor te compenseren valt. Ik heb het probleem voorgelegd aan een in luchtvering gespecialiseerd bedrijf, en zij dachten niet aan sensoren, ook niet aan lekke balgen (“dan staat ie elke ochtend laag”), maar aan vocht in de compressor/regelunit.

Zelf redelijk technisch heb ik de compressor er onderuitgebouwd, en vervolgens geopend. Er zit een droger in, die bestaat uit filterdoekjes, en veel bolletjes. Alles was nat. Ik heb e.e.a. gedroogd, de bolletjes werden een stuk lichter van kleur, en toen alles weer inelkaar gezet en weer onder de auto gemonteerd.

Dit alles is zojuist pas gedaan, ik weet nog niet of het het gewenste resultaat geeft, dat is nog even afwachten. Wel viel het me op dat de aansluiting van de rechter balg lager op de droger zit dan de linker. Vocht zal dus eerder in de rechter balg-klep terechtkomen dan in de linker, en dat zou het inzakken aan de rechterkant dus kunnen verklaren. Ik laat wel even weten hoe het de komende weken gaat. Heb trouwwens wat foto’s en video’s gemaakt van de compressor en droger. Bij belangstelling kan ik ze wel plaatsen of doorsturen.

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 11 juni 2013 12:18 AM
  [ # 107 ]

Ik heb de dame toch maar verkocht en ben geswitched naar een mitsubishi outlander. Toch jammer dat citroen z’n zaakjes niet voor elkaar heeft.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
allard1946
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-12-2011

Gepost: 29 oktober 2013 11:24 AM
  [ # 108 ]

Van mijn C4P 2.0 HDi Exclusive waren de balgen uitgeput. Volgens de garagist was een van de balgen lek. Garagist stelde voor om beide balgen te vervangen. Kosten 370 €. Heb de oude balgen bewaard om evt. een claim te leggen bij Citroen. Ik wacht op testverklaring van Peetvader. Hou jullie op de hoogte.

Profiel  
 
Peetvader
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 12-11-2007

Gepost: 04 juni 2016 01:11 PM
  [ # 109 ]

Ik heb een presentatie van de originele fabrikant van dit systeem van luchtvering. Daarin staat dat hij ontworpen is:

LIFE LASTING

- Een garage die zegt dat deze balgen maar een ‘xxx aantal km’ mee gaan heeft het fout.

- Ik heb duidelijk aangetoond dat er in de balgen een materiaalfout zit. Die was dus al aanwezig bij de aankoop van de auto!
Dat weet Citroen heel goed!. Toen ik het probleem in mijn C4GP heb uitgezocht heeft Citroen Nederland mij gezegd dat het probleem daarvoor al een Frankrijk onderkend was maar nog niet in Nederland. Nu is het wel bekend in Nederland!
Alle andere mededelingen zijn smoesjes van je garage en een heel stug reagerend Citroen Nederland.

Je hebt volgens alle consumenten rechten, recht op vervanging. Het veersysteem zou een leven lang mee gaan, dus je hoeft geen defect door slijtage te verwachten. Naar mijn mening zouden dan ook geen kosten in rekening gebracht moeten worden. (Wettelijk mogen ze dit wel) Citroen moet gewoon staan voor zijn product.

Vraag bij vervanging de oude balgen terug, of laat ze door je garage zelf uit elkaar trekken. Zie waar het rubber van de balgen poreus geworden is. Daar is contact met een plastic kern. Het plastic en het rubber verdragen elkaar niet.

Vaak heb je niets van deze lekkage gemerkt. Het kan jaren goed gaan omdat het poreus geworden deel van het rubber door de druk nog wordt dichtgedrukt. Komt de veer door belading etc even buiten deze zone dan merk je het lek wel. Kan eenmalig zijn of zich vaker herhalen.

Citroen heeft mij destijds gezegd dat de Veerbalgen die in mijn C4GP vervangen zijn een verbeterde versie is die dit probleem niet zal vertonen. Als ze gelijk hebben (ik blijf daar sceptisch over) dan is wel duidelijk dat het wel kan. Mijn C4GP is in middels vervangen door een nieuwe C4GP (ik blijf het een heerlijke auto vinden). Ik kan dus niet nagaan of de problemen zich bij de nieuwe eigenaar nog steeds niet meer voordoet.

C4GP 2.0 Exclusive Automaat
April 2007
Kleur: Gris Fer
Navidrive RT3

Profiel  
 
mistral
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-06-2007

Gepost: 26 juni 2018 09:48 AM
  [ # 110 ]

De laatste set balgen (uit 2013) hebben het 5 jaar uitgehouden.
De laatste maanden hoorde ik de compressor al vaker werken.
De laatste weken staat het beestje ‘s ochtends meestal weer met ingezakte vering op straat Sad
Ze hebben het langer volgehouden, maar nog steeds is 5 jaar geen life lasting product.

Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 juni 2018 12:12 PM
  [ # 111 ]

Ga je ze zelf vervangen Mistral?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 juni 2018 12:15 PM
  [ # 112 ]

Troost je met de gedachte dat deze luchtbalgen ook bij de ‘premium’ merken niet lang mee gaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 juni 2018 02:48 PM
  [ # 113 ]

En wat is een leven? Voor de gemiddelde leasebak is 4 jaar en 160.000KM heel gemiddeld.

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook