Kapjes demonteren Mistlicht C4 2008
TheTune
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-2018

Gepost: 04 juli 2018 09:17 AM

liefhebbers,

Ik wil graag mijn mistlichten / lampjes vervangen en helemaal schoonmaken . ik denk dat de kapjes eraf moeten zodat ik de mistlampen even kan demonteren. is er een handige methode of een werkwijze hoe deze schadeloos te demonteren ? 

Ik hoor het graag.

Jeroen

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 juli 2018 09:24 AM
  [ # 1 ]

Meestal gaat dit via de achterkant.  Volgens mij kun je alleen het lampje er uithalen.

 

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 04 juli 2018 07:19 PM
  [ # 2 ]

Om alleen de lampjes te vervangen heb ik heb het ooit gedaan op de manier zoals het in deze videos te zien is:


Youtube video
YouTube video2

Dit oudere topic helpt ook:
Citroen-forum linkje

Ging wel maar ik verloor wel aan beide zijdes een bevestigingsclipje… De kapjes zaten daarna nog wel vast genoeg.
Als je de complete lampunits wilt verwijderen zul je volgens mij de bodemplaat moeten loshalen. Vond ik teveel gedoe dus ik heb de vuile lenzen gereinigd met een lapje stof wat ik had vastgebonden aan een stokje en gedoopt in een reinigingsmiddel. Was wat gepiel maar gaf toch genoeg resultaat.
Ik heb de lampjes destijds vervangen door gele exemplaren.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
TheTune
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-2018

Gepost: 05 juli 2018 09:33 AM
  [ # 3 ]

Beste Rene en Hendrik .

Dank voor de info .. ik twijfel of de youtube video s de juiste manier is om ze goed en netjes los te krijgen . bovendien heb ik de versie 2 uit 2009 en wellicht is dat net iets anders.  Ik heb er geen problemen mee om de bodemplaat even lost te halen en dan waarschijnlijk van achteren ze te kunnen helpen los knippen. Doel is om ze even schoon te maken en te voorzien van geel LED licht . bovendien komt er een angel eyes daglicht overheen . leuk projectje .. indien gewenst maak ik wel fotos.

Jeroen

Profiel  
 
TheTune
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-2018

Gepost: 06 juli 2018 09:44 AM
  [ # 4 ]

Gister avond even geprobeerd ,

3x torx schroefjes en de bodemplaat is los. 
dan kun je met je hand goed bij de lipjes van de kapjes.. beetje duwen en dan past er een schroevendraaier tussen en dan is het een samenspel .. binnen 2 minuten was hij netjes los en geen schade. nu kan je makkelijk bij de lamp en ik heb zonder problemen de halogeen lamp verruild voor een LED versie die mooi Frans geel verlicht. Vervolgens een set hel witte angel eyes met daglicht modules geplaatst. is wel netjes geworden .. ik zal bij schemering eens wat foto’s maken van mijn lichtplan in de C4. 

Jeroen .

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 06 juli 2018 10:49 PM
  [ # 5 ]

Mooi dat het gelukt is! Ik had er niet aan gedacht dat je de vernieuwde versie zou kunnen hebben.
Jouw oplossing is ongetwijfeld de betere. Ik had er destijds geen zin in de bodemplaat te verwijderen maar blijkbaar is dat niet overdreven moeilijk.

Ik heb nu in mijn ds3 ook weer gele mistlampjes maar geen led, want daarbij zie je alleen dat ze geel zijn als ze ook daadwerkelijk aan staan. En hoe vaak heb ik mijn mistlampen echt aan? Niet erg vaak. Met gewone lampjes heb je door het gele glas ook een wat gelige gloed als ze uit zijn en dat het effect wat ik wou hebben.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook