2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koelwaterlekkage xsara picasso
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 11 augustus 2018 10:03 PM
  [ # 16 ]

@XsaraVTRRR
Vaak zitten er in de motorruimte ontluchters om zoveel mogelijk lucht uit je koelcircuit te krijgen. Check de route door het schutbord richting kachelhuis. Klein dopje op de leiding. Wellicht vergeten dicht te draaien. Vaak zit er bij het thermostaathuis ook één.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 20-01-2005

Gepost: 11 augustus 2018 10:59 PM
  [ # 17 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan. police
Daar zou ik van bovenaf bij moeten kunnen, of moet ik dan onder de auto gaan liggen ? 
( Ben niet echt een techneut namelijk Wink )

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 11 augustus 2018 11:22 PM
  [ # 18 ]

Ik zou maar even naar de dealer rijden (eerst de kv bijvullen)
Misschien lekt de waterpomp na het vervangen.
Als de motor draait en je vult bij en stel er is een ontluchtingsschroefje open dan zie ja dat vanzelf lekken.

Gr. Wim.

Profiel  
 
XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 116
Geregistreerd: 20-01-2005

Gepost: 11 augustus 2018 11:36 PM
  [ # 19 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan. police
Heb bijgevuld met stilstaande motor, vloeistof lekte gewoon eronder uit…. Sad

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 augustus 2018 11:31 AM
  [ # 20 ]

Omdat er aan de distributie is gewerkt, doen ze vaak her en der ruimte maken door slangen, expansievaatje en ander spul even opzij te leggen waarbij de rubberen slangen vaak meebuigen, kans dat er een uitgedroogde slang tussen zit die wat is gaan scheuren of (bijna)losgeschoten.
Of de nieuwe waterpomp is gaan lekken, of die hebben ze(stiekem) niet vervangen en nu met de nieuwe strakkere riem gaf die ook de geest.

Scenario’s genoeg.

Morgenochtend tankje vullen, nu gewoon water er in hoor als ie zo erg lekt, en naar de dealer/reparateur van de distributieriem.
Zorg dat de motor niet oververhit!

Gr. Wim.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 12 augustus 2018 03:03 PM
  [ # 21 ]
XsaraVTRRR schreef:

Daar zou ik van bovenaf bij moeten kunnen, of moet ik dan onder de auto gaan liggen ?

Ontluchten doe je op het hoogste punt, dus niet onder de auto. De eerder genoemde ontluchters zitten onder handbereik, ergens in de koelleiding, in de motorruimte. Volg de leiding maar in z’n geheel, van blok tot kachelhuis, radiator en terug. Kom je ze vanzelf tegen. Check of ze dicht/droog zijn. Die dingen kunnen stevig druppelen. Als het eruit hoost, is er meer aan de hand.
Maar zoals eerder opgemerkt: er zitten flink wat slangen, koppelingen, bochten, toeters & bellen etc etc in dat systeem. Het kan echt van alles zijn. Een ontluchter draai je zelf dicht, maar gebarsten slangen is misschien een klus voor de garage.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook