123 ontsteking
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 26 september 2018 09:54 AM

Hi,

Mijn break staat inmiddels in Amerika en nu krijg ik van de nieuwe eigenaar de volgende vraag.
” Welke ontstekingscurve hoort bij SEV A210 verdeler”. Dit vanwege het feit dat hij aldaar een 123 ontsteking heeft gekocht en deze na 500 miles ermee is gekapt nadat hij het contactslot meer dan 10 minuten aan had staan en meent dat hij de boel nu opnieuw af moet stellen.
In de installatie-instructies komt nl. de SEV A210 niet voor.
 
Net gebeld met de vertegenwoordiger van 123 ontsteking in Gouda die mij aangaf helemaal gek te worden van precies deze vraag en dat hij het antwoord hierop niet weet. Zijn suggestie is dat deze verdeler niet op een break 20 DY-2 blok uit 1971 hoort en dat ik op zoek moet gaan welke verdeler er origineel in geplaatst moet worden.

Op zich wellicht een beetje vreemd antwoord maar dan toch de vraag aan jullie, weet iemand waar ik terug zou kunnen vinden welke verdeler in dit blok hoort?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 september 2018 10:30 AM
  [ # 1 ]

Opnieuw afstellen is helemaal niet nodig als je het contact 10 minuten aan hebt laten staan. Een 123 is daartegen beveiligd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2018 11:08 AM
  [ # 2 ]

Als ie er mee gekapt is is hij waarschijnlijk stuk. Verder loopt de DS op elke curve die je neemt. Doet ie het niet, dan is de 123 stuk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cifun
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 22-07-2009

Gepost: 26 september 2018 07:55 PM
  [ # 3 ]

Voor een DY2 motor uit 71 is het Curve 11 (= B in de 123 ontsteking).

Kan wel zijn dat zijn primaire weerstand te laag was?!

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 26 september 2018 11:14 PM
  [ # 4 ]

Ok, dankjewel. Ik zal het doorgeven

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook