


Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Hallo iedereen.
Sinds vandaag de eigenaar van een 2e Prestige automatic met een bak probleem en heb er een paar vraagjes over in de hoop iemand me toch weer wat wegwijs kan maken aangezien ikzelf langzaamhand steeds meer begin te sleutelen om zo alles te weten te komen en onder de knie te krijgen. Zit met hetvolgende probleem. De auto rijdt gewoon in de 1 2 en A. In de achteruit kan ik ze wel zetten maar het voelt of ze niet aanpakt en dus niet achteruit gaat. Bij de N en voet op gas gaat ze vooruit dus gevoelsmatig lijkt het of er iets verlegt is een grens of zo. Dan wat me opvalt mijn eerste Prestige als die in de P staat en de motor draait kan ik gewoon gas geven en pakt dan ook op. De 2e Prestige hoor je in de P zwaar belast draaien en bemoeilijkt ook het starten hierdoor. Start wel maar onder last zal ik maar zeggen. Is er iets bij deze auto’s zal ik maar zeggen een soort van schakelstang die dit doet ? is het eenvoudig zelf te verhelpen of moet ik echt denken aan een kapotte bak ?
Wie heeft raad ?
Graag weer jullie advies ?
Alvast dank
Zo’n bak wordt binnenin gestuurd met hydrauliek: Als hij in de P niet vrij staat werken er misschien een of meerdere kleppen niet goed. Ik zou maar eens de bakolie een paar keer wisselen ( want je krijgt er niet alles uit in een keerO Bakolie is rood en enigzins doorzichtig, bruinig en troubel is oud.
Daarnaast moet je de selector kabel goed afstellen, want het kan best zijn dat de bak niet in de P stand komt als je de schakelhendel in P zet, dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van het feti dat de R niet werkt en dan de N niet vrij is, net als de P.
To err is human, not to err is divine.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dank u wel voor de reactie.
Zal de bakolie inderdaad nakijken en bij niet goede kleur laten verversen. De kabel waarover u het heeft hoe kom ik daar bij en hoe stel ik die het beste af en of na ? Is daar een methode voor ?
Mvg Patrick
Ik denk dat jouw bak wel goed is maar de afstelling van de keuzehandel niet goed is, moet niet zo moeilijk op te lossen zijn. Controleer de schakelstangen en knietjes op slijtage en goede verbinding mogelijk dat er ergens teveel speling op zit. Het bewegen in de “P” stand zegt al dat hij niet in de blokkeerstand gaat (levens gevaarlijk) Hij zal dan, als het goed is achteruit rijden.
Success



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Goedenavond heren.
Dank u wel alvast voor de reactie. Heb zojuist de bak met draaiende motor gepeilt. Olie is mooi doorzichtig rood en gevuld tot het 2e streepje tenminste dat geeft hij aan. Schakelstangen lijken onder de kap goed te zitten. Als je zoiets versteld is het dan losnemen paar slagen draaien en er weer op ? Of heeft een van jullie hier een methode voor ? Graag jullie advies. In de P staat ze niet volledig vrij overigens ze beweegt niet.
Mvg Patrick
Kan je de wagen met motor uit en schakelstand in “P” en de handrem er af voor / achteruit duwen?
Zo ja, dan staat de wagen niet in de park stand. zie plaatjes voor hoe de standen bij mijn automaat staan.
Je kan nog proberen om de stand van de hevel op de automaat naar rechts te draaien en zie of daar speling op zit.
In de volgende post de standen Neutraal en Drive, dit vanwege de beperkte opslagmogelijkheden van de bijlages.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Dag Webmaster.
In de P duwen lukt helaas inderdaad niet. Mijn eerste Prestige kan dit inderdaad wel.
Lijkt of een en ander versteld is gegaan. Rijden in de A lukt gewoon wel en 1 en 2 ook trouwens
Enkel niet in de P in de N gaat ze vooruit alsof ze in de A staat en achteruit niks.
Groet Patrick





























Totaal aantal Berichten: 10473
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan moet de bediening afgesteld worden. Ik heb hier nog een Olving vraagbaak liggen van de CX 1974-1990. Ik kan wel een scan van de betreffende pagina’s maken en per pb sturen. Langskomen in Breda mag ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012
- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
DaG Jantje.
Zo te horen heeft u er veel meer verstand van dan ik. Zou graag uw kant opkomen maar is op het ogenblik door het kwarttarief niet mogelijk. Kunt u zo’n bak afstellen en bent u dan eens in de buurt van Someren want daar woon ik om het eventueel dan bij mij thuis te doen ? Mits u dit ook wilt doen natuurlijk ?
Mvg Patrick





























Totaal aantal Berichten: 10473
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het nog nooit gedaan. Someren is weer een beetje ver. Ik zet vandaag of morgen de scans hier wel neer. Het ziet er niet naar uit dat het moeilijk is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10473
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hier de scans.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





























Totaal aantal Berichten: 10473
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoe komt het dat dit niet werkt? Worden scans in pdf format niet geaccepteerd?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Misschien de maximale grootte overschreden? (800 x 600 pixels per plaatje en niet meer dan 500 kB in totaal, meen ik.)





























Totaal aantal Berichten: 10473
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
3 scans van totaal iets minder dan 600 kb.
Ik zie het al. File not allowed.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, maar is dat dan omdat het pdf is, of omdat je over de 500 kB zit?