3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Boutje kapot getrokken
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 januari 2019 04:06 PM
  [ # 31 ]

Die grote M12 ga ik zeker hergebruiken, heb ik ook niet besteld.
Die andere zijn wel behoorlijk roestig op de draad.
Die borgmoer zal misschien de bedekte draad wel beschermd hebben.
Maar ik ga liever goed voorbereid de klus in.
Heeft geen haast, ik trek er een zaterdag of zondag voor uit. En dan zijn er geen speciale bouten te koop…
Als het meezit hou ik tijd over voor Albert Heijn boodschappen… Kippenbouten Wink

Blijkt dat er op hetzeflde industrieterrein als de Citroen dealer een schroefjesspecialist zit… Laughing
http://www.supplierexpert.nl/
Nooit geweten… Alleen op afspraak.Geen winkel. Misschien daarom voorbij gereden.
Hoef ik toch niet naar de Gamma…

 

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 25 januari 2019 07:20 PM
  [ # 32 ]

Ik heb wss gesproken van versterkt chassis, maar bedoelde eigenlijk de versterkte uitvoering van de draagarmen.. Excuses daarvoor!
De alu uitvoering (met soort oranje ring) van de achterste silentblock lijkt mij veel minder aan slijtage onderhevig dan de stalen versie welke redelijk makkelijk uitscheurt, en nog sneller uitscheurt met aftermarket spul.. Sad

Profiel  
 
Groove
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 27-10-2018

Gepost: 25 januari 2019 07:25 PM
  [ # 33 ]

Meestal kun je alle bouten hergebruiken, maar soms is de bout voor de fuseekogel behoorlijk aangeroest of soms zelfs heel licht krom en ben je idd beter met een nieuwe bout! Hier in België moeten de borgmoeren zowiezo vervangen worden, anders afkeurpunt!
Als de bout gewoon wat aangeroest is en niet krom, zou ik die reinigen met een roterende staalborstel, beetje invetten en gewoon terug monteren. De bout tegenhouden en de MOER goed aanspannen met de ratel en zeker niet met luchtgereedschap, anders draai je hem gegarandeerd dol…

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 januari 2019 08:02 PM
  [ # 34 ]
Groove schreef:

Ik heb wss gesproken van versterkt chassis, maar bedoelde eigenlijk de versterkte uitvoering van de draagarmen.. Excuses daarvoor!
De alu uitvoering (met soort oranje ring) van de achterste silentblock lijkt mij veel minder aan slijtage onderhevig dan de stalen versie welke redelijk makkelijk uitscheurt, en nog sneller uitscheurt met aftermarket spul.. Sad

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat nou het versterkte chassis inhoudt…
Ik krijg de indruk dat de latere uitvoeringen uitgerust zijn met de plaatstalen uitvoering.
Volgens mij zijn deze stijver dan de gietijzeren armen.
De nieuwere Picasso stuurt strakker dan de oudere. Je voelt de weg ook wat minder.(dat is dan weer jammer)

Maar wat betreft die lip: die van staal is duidelijk sterker dan die van alu.
Maar waarschijnlijk slijt die van alu minder omdat het een soort van glijlager is.
We zullen zien…

 

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook