2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Terug naar de familie: Sparks’ Grand C4 Picasso
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 20 juni 2015 10:05 PM
  [ # 16 ]

Zo te zien een mooie oplossing Alwin.

Kan me voorstellen dat de dealer dit kan uitvoeren voor 50 euro. Ik heb gevraagd om een nieuwe aansluiting direct vanuit de zekeringkast, omdat ik graag de 12v aansluiting vrij wil houden om bijvoorbeeld mijn telefoon op te laden.
Kan jij me vertellen of er eventueel een tweede aansluiting in de buurt beschikbaar is?

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 20 juni 2015 10:08 PM
  [ # 17 ]

Ik heb nog een tweede 12v sigaretteplug in m’n console aan de rechterkant, daar zit een dual USB oplader in, dus geen gebrek aan mogelijkheden Smile

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 22 juni 2015 01:34 PM
  [ # 18 ]

Ik heb de handleiding maar eens gedownload en daar staan inderdaad twee 12v aansluitingen aangegeven.
De auto wordt pas half september opgeleverd, dus tegen die tijd kan ik altijd nog besluiten het wel of niet te laten doen.
Is jouw configuratie makkelijk zelf te doen, of komt daar nog het nodige ‘sloop- en breekwerk’ bij kijken?

Off-topic: wat ik mis op het forum is een verzameltopic voor dashcams. Aangezien ze steeds populairder worden lijkt het mij een mooie gelegenheid deze te starten.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 25 juni 2015 08:55 PM
  [ # 19 ]

Ik heb geen idee of het makkelijk is om langs de zijkant de draadjes er achter te krijgen.. Ik begin er niet aan Smile Volgens mij is er geen sloopwerk verricht..

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 08 mei 2019 05:35 PM
  [ # 20 ]

Tijd om na zoveel tijd dit topic maar weer eens nieuw leven in te blazen.

Inmiddels zijn we bijna 4 jaar en 100k kilometers verder. Ik moet zeggen dat de auto me total niet in de steek heeft gelaten en ik me met veel plezier al deze tijd heb laten vervoeren.

De tijd is echter gekomen om een beslissing te nemen. Ik heb de stap genomen om op mijn leeftijd te veranderen van werkgever. Ik ga er aan alle kanten op vooruit, echter is er geen leaser in het contract inbegrepen. Dus moet ik uitkijken naar ander vervoer.

Ik heb een proefrit gemaakt in de C3 Aircross en moet zeggen dat deze me niet tegenvalt. Een andere mogelijkheid, een die me eigenlijk wel aanspreekt, is om deze auto over te nemen van de leasemaatschappij. Ik heb nog nooit in een ato gereden die over de 100k heeft afgelegd en vraag me af wat ik kan verwachten.

- De auto heeft altijd op tijd zijn beurten gehad bij de dealer. Alleen was ik verpicht om de laatste keer bij de Kwikfit langs te gaan.
- Wat kan ik verwachten aan kosten als ik nog een 100k ga toevoegen aan de kilometerstand.
- Is het verstandig om in deze tijd nog met een diesel door te rijden, mede ook gezien dat de diesel steeds meer als een grote vervuiler wordt gezien. Wat heeft dat voor invloed op de inruilprijs als ik hem op een gegeven moment ga inruilen?
- Wat zou een redelijk bedrag zijn voor deze auto? Hij heeft 4 jaar geleden 35k gekost.
- Andere zaken waar ik nu niet aan denk ?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 mei 2019 06:23 PM
  [ # 21 ]

Ik heb nog nooit met auto’s gereden met minder dan 100k op de klok…

Je zou eens kunnen kijken wat vergelijkbare auto’s kosten bij ex-lease-handelaren.

Aan de andere kant: je kent van deze de hele geschiedenis. Waren/zijn er rare dingen?

De leasemik zul je vast niet mee kunnen onderhandelen.

Profiel  
 
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 09 mei 2019 11:35 AM
  [ # 22 ]

Ik heb in mijn vorige baan een Grand Scenic van 4 jaar oud van ca 100.000 naar 220.000 gereden in 6 jaar.

Aankoop was 11.500 (Dat zal nu eerder tussen de 15k en 17k zijn).
Onderhoud was regulier (oa distributieriem) plus een paar reparaties (sensoren). De reparaties zullen met de leeftijd oplopen, maar wegen vrijwel altijd op tegen de afnemende afschrijving. Afschrijving is tussen de 20% en 25% van de marktwaarde per jaar.
Wanneer je een auto voor langere tijd wil rijden (bv 4 jaar) dan is de inruilprijs niet meer zo relevant. Ik kreeg voor mijn auto € 2.350 bij verkoop ( auto was 10 jr oud).
Ander voordeel van oudere auto: je verzekering wordt goedkoper. Over de jaren heen zijn mijn gemiddelde maandlasten redelijk stabiel gebleven (ca 550/mnd), daarbij alle autokosten meegerekend: afschrijving, onderhoud, verz, belasting en brandstof.

Vraag voor jou is: wil je de komende jaren dit formaat auto blijven rijden of voldoet ook een kleinere/lichtere auto?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook