ID 19-P rood systeem. Problemen met hydrauliek
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 06 augustus 2019 09:37 PM

Ik heb sinds een paar weken het volgende “probleem”. Probleem tussen aanhalingstekens, want de auto remt, veert en stuurt (tot nu toe) prima! En toch, zo hoort het volgens mij niet. Tussen de momenten van druk opbouwen door de pomp zat bij stationair toerental altijd een kleine minuut, vooraf gegaan door het bekende geluid. Dat is sinds een paar weken anders. De hoge drukregelaar geeft veel vaker een onregelmatige tik, soms een paar keren achter elkaar, dan weer met tien seconden pauze. Alsof er een knikker in een metalen doos rolt.
Dat doet ze sinds de auto, op een erg warme dag, een keer kort gestart is geweest om in de hoge stand te komen. Heeft er misschien niets mee te maken, is misschien toeval, maar ik meld het maar even. Als ik de ontlastschroef op de drukregelaar opendraai, dan zakt de auto niet in. Is toch ook niet zoals het hoort? Moet de bol op de drukregelaar worden vervangen?
Graag jullie tips!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 augustus 2019 10:53 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk is inderdaad de voorraadbol op de drukregelaar kaduuk.
In de hoogste stand kan er een veerbol stuk gaan, maar dat merk je onmiddelijk met de vering als je hem weer op de rijstand zet.
Als je de ontlastschroef open draait hoort de auto niet te zakken volgens mij, de veerbollen raken pas drukloos als je de auto opkrikt in de rijstand of de hoogtehendel in de laagste stand zet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 augustus 2019 07:29 AM
  [ # 2 ]

Ik denk ook dat eerst de voorraadbol even nagekeken moet worden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2019 11:12 AM
  [ # 3 ]

En de auto hoort niet te zakken als de ontlast schroef open is. Je hebt gewoon hele goede hoogteregelaars!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 07 augustus 2019 09:10 PM
  [ # 4 ]

Dank jullie voor de snelle antwoorden! Ik ga maar eens de voorraadbol laten controleren en wellicht vervangen. Dan was die conclusie in ieder geval goed.
Waar ik dus naast zat is dat ik dacht, als je de ontlastschroef opendraait, de auto zou instorten. Want geen druk meer op alle leidingen. Maar dat is dus niet zo. Oké, weer wat geleerd!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 08 augustus 2019 12:21 PM
  [ # 5 ]

voor de lol kun je de voorraadbol testen. Bij afgezette motor en in de rijstand ga je op de kofferbakrand zitten. De auto veert uiteraard in maar moet bij een goede voorraadbol na korte tijd weer terugveren naar de rijstand.

Profiel  
 
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 19 augustus 2019 02:49 PM
  [ # 6 ]

Nog even afhechten: vandaag voor 9 tientjes een nieuwe voorraadbol laten plaatsen. Alles weer in orde: de dame kan weer een poosje vooruit! En het was inderdaad zo dat als ik met de motor uit op de achterkant leunde, de auto niet meer omhoog kwam. Geen druk meer in de voorraadbol. Nu duurt het ruim een minuut voor ik (bij stationair draaiende motor) de hogedrukregelaar weer in hoor slaan. Prima!
Dank voor alle reacties.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook