lekkage bij ontkoppelingsregelaar
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2019 08:27 PM

Een lekkage bij de ontkoppelingsregelaar(ds carburateur), het inlaatspruitstuk is helemaal nat van de LHM en het gaat via het blok zo naar beneden.
Bij eerste inspectie bleek dat hij behoorlijk lekte via het kleine gaatje waar het pinnetje voor het afstellen in gaat. Dat gaatje is tevens een overloop, en inderdaad; de retourslang eens doorgeblazen en die zat verstopt; de lekkage via het gaatje is weg.

Feit is wel dat hij behoorlijk blijft lekken alleen zie ik niet waar hij lekt; het is wel bovenop de benzine pomp weer nat van de LHM. Wellicht via het stangetje waar hij mee aan de carburateur zit maar ik zie het niet lekken.

Indien een andere ontkoppelingsregelaar nodig is waar haal ik een goed gereviseerd ding; Citrotech reviseert ze niet meer, heeft iemand een goed ander adres?
Er zijn ook revisiesetjes, iemand ervaring met het zelf reviseren met zo’n setje? Is dat een beetje te doen?

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 26 augustus 2019 09:27 PM
  [ # 1 ]

Mailtje sturen naar Citrotech, als ze weer beschikbaar zijn zullen ze je contacteren.
Ik heb daar mijn gereviseerde koppelingsregelaar gekocht, heb ik wel enkele maanden moeten op wachten als ik me goed herinner.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2019 09:30 PM
  [ # 2 ]

Ik heb Citrotech vandaag aan de lijn gehad; voorlopig beginnen ze niet meer aan revisie van de ontkoppelingsregelaar; reden dat veel mensen ze niet goed monteerden en retour stuurden; voor hun nu geen interessant ding meer. Jammer maar helaas….

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 26 augustus 2019 09:31 PM
  [ # 3 ]

in dat gaatje hoort ook een stopje te zitten.

Profiel  
 
Juriaan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 08-06-2006

Gepost: 26 augustus 2019 09:38 PM
  [ # 4 ]

klopt ja; bij een gereviseerde zit die er bij; vaak zijn ze weg. Maar wat ik zei; na het doorblazen van de retourleiding is dat niet meer de plek waar hij lekt.

DS & Xantia break excl lpg 2.0

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook