2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Besloten alles of zo veel mogelijk zelf te doen 2007 C4 Grand Picasso hdi
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 oktober 2019 01:35 PM
  [ # 16 ]

Kan het ontluchten niet met diagbox?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 22 oktober 2019 01:36 PM
  [ # 17 ]

...dat ga je toch niet kopen als particulier, voor die eens in de zoveel jaar dat je het nodig hebt?

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 oktober 2019 02:31 PM
  [ # 18 ]
jantje1948 schreef:

Kan het ontluchten niet met diagbox?

Dat staat los van de machine die je volgens de voorschriften moet gebruiken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 22 oktober 2019 03:10 PM
  [ # 19 ]

Op het forum kwam ik dit tegen van Bart de Heer.

Bart DHeer schreef:

Deze morgend bij brezan een eezybleed gekocht en 1 litertje remolie (41€). Daarna de c4 op blokken gezet,de lexia aangesloten,de ontluchtingspagina opgezocht,om zo verder te gaan met de eezybleed.Gewoon doen wat de lexia voorsteld.Dus eerst linksachter ontluchten door nippel open te draaien.Lexia stelde voor om 30sec te pompen op het rempedaal met tussenpozen van 3 sec.Scherm van lexia verandert na die 30sec.Nippel LA dichtzetten.Daarna LV openen,30sec pompen,nippel dicht,Houd het olieniveau van de bleed in het oog en vul zo nodig bij.Aan de nippels waar het in de fles loopt ook in het oog houden.
Dan stuurt de lexia me naar RV.Nippel open en 108sec pompen,ondertussen slaat er een pomp of zo aan tijdens het pompen.Pomp echter met kleine bewegingen,niet tot op de bodem duwen om de rubbetjes in de hoofdremcilinder niet kapot te duwen.
Na 108sec nippel dicht.Dan bleeder opvullen en opvangfles uitgieten in grotere reservoir.
Laatst is RA aan de beurt voor 80 sec volgens de lexia,nippel RA open en weer slaat de recirculatiepomp aan en de trillingen zijn goed voelbaar tijdens het pompen met het rempedaal.
Dan nippel dicht.Eventueel storingen nog es uitlezen.En wissen indien er zijn.Bij mij waren er geen.
Contact af,bleeder opruimen,lexia afkoppelen,wielen erop,remolie nog es nazien,en gaan testrijden.
De c4 smeet zich in de ankers.
Dus een c4 Picasso met abs moet je met lexia en eezybleed ontluchten,alhoewel het remsysteem niet open geweest was.Enkel de rempistons achteruit geduwd met waterpomptang.

Volgens lexia:Met behulp van het diagnoseapparaat kan het hydraulische circuit van het ESP ontlucht worden.Dat is nodig als de slag van het rempedaal groter is geworden na het regelen (lucht in het hydraulische circuit van het ESP komt in het remcircuit) en pas nadat het primaire circuit is ontlucht(handmatig ontluchten)

Aanbevelingen volgens lexia:
gebruik nieuwe remvloeistof
sluit uw ontluchtingsapparaat aan max 1,4 bar
trap het rempedaal tijdens ontluchten pompend in om recirculatiepomp te voeden.

Je ziet dat lexia u stap voor stap door het hele ontluchtingswerk loodst.

Je ziet “witte reus” dat invetten waar moet mag.Kzat gewoon op het verkeerde pad met die langere rempedaal aangezien het remcircuit nie open geweest was.(kwam van de ESP)

Hopelijk kan ik jullie met deze uitleg helpen.Mijn remprobleem is opgelost.

Tot nog es.
Mvg
Bart Laughing

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook