pluriel : diesel of benzine? Aanschaftips? Charleston te koop?
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 03 februari 2020 02:48 PM

Hallo,

na jaren in de eend wil mijn vouw nu een iets “meer” auto.
Na enig opzoekingswerk leek een pluriel het wel te zijn,
maar graag nog enkele tips en trics voor aanschaf.

Is een diesel aankoop nog wel OK? Ik zie nl tweedehands nogal wat diesels te koop, meer dan benzine.

Als ik bij het sluiten van het dakje enig geratel hoor, is de aankoop dan nog te rechtvaardigen? Ik ben namelijk zelf wel een knutselaar..

Is de charleston versie ( mijn voorkeur uiteraard) die meerprijs extra waard of wordt deze auto nooit een collector?

Bedankt, en ...veel rijplezier met open dakje!

Ollie.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 februari 2020 03:16 PM
  [ # 1 ]

Waarschijnlijk ben je woonachtig in België, want een Pluriel met dieselmotor is in NL nooit leverbaar geweest.

Al staat er nu wel 1 te koop, zie https://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/10624

Voordat je overweegt om een Pluriel te kopen met een defect aan het dak, lees dan eerst maar eens dit https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221107

Want al ben je nog zo’n knutselaar, als je niet verdomd goed weet hoe alles werkt, kan de reparatie mogelijk tot een teleurstellende ervaring leiden. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 03 februari 2020 03:45 PM
  [ # 2 ]

Hallo,

ja, inderdaad een Belg, en vlaming, kun je afleiden uit mijn pseudoniem Wink)

en ik las reeds uuuren vooraleer ik met mijn vraagjes kwam, eigenlijk zou ik moeten beter weten, en een gewone c3 kopen, maar het citroen bloed is iets uniek…je moet gewoon een vreemde kronkel in je hoofd hebben om met een pluriel te willen rijden, vandaar…

mijn idee was om er eentje te vinden met werkend dakje en dan dit dakje (vooral de steun van de motor) onmiddellijk te verstevigen,
want klopt het dat bijna alle defecten , zowel slecht sluiten, ratelen, mitrailleur-geluid en scheeftrekken komen door een afgebroken motorsteun?
Kun je de levensduur van het dakje verlengen mits regelmatig onderhoud van de besturing of gaat het sowieso toch kapot?
Thank’s!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 februari 2020 03:50 PM
  [ # 3 ]
flandria schreef:

Want klopt het dat bijna alle defecten, zowel slecht sluiten, ratelen, mitrailleur-geluid en scheeftrekken komen door een afgebroken motorsteun?

Lang niet altijd.

flandria schreef:

Kun je de levensduur van het dakje verlengen mits regelmatig onderhoud van de besturing?

Aan de besturing valt niets te onderhouden, aan de bewegende delen van het vouwdak juist wel.
Maar dan wel van preventieve aard.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 03 februari 2020 03:52 PM
  [ # 4 ]

Thank’s,

ik las alles door van verschillende dak-topics, en tot nog toe is het enige wat ik niet goed begrijp is de treintjes volgorde van de interslides,
de rest lijkt me haalbaar.

Profiel  
 
flandria
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-10-2017

Gepost: 03 februari 2020 03:53 PM
  [ # 5 ]
René Jongejan schreef:
flandria schreef:

Want klopt het dat bijna alle defecten, zowel slecht sluiten, ratelen, mitrailleur-geluid en scheeftrekken komen door een afgebroken motorsteun?

Lang niet altijd.

flandria schreef:

Kun je de levensduur van het dakje verlengen mits regelmatig onderhoud van de besturing?

Aan de besturing valt niets te onderhouden, aan de bewegende delen van het vouwdak juist wel.
Maar dan wel van preventieve aard.

met besturing bedoelde ik kabels en motor/tandwiel . my mistake.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 februari 2020 09:58 PM
  [ # 6 ]
flandria schreef:

Tot nog toe is het enige wat ik niet goed begrijp is de treintjes volgorde van de interslides.

Voor je sowieso aan de slag gaat moet je dit toch wel echt snappen.

flandria schreef:

De rest lijkt me haalbaar.

Dat idee hadden/hebben velen.
Lees maar in de 28 pagina’s over het dak hoeveel namen van medeforumers daar zijn gekomen, maar ook weer gegaan, zonder dat het positieve resultaat van hun inspanningen/pogingen is vermeld.

Mag ik je adviseren alvorens je tot aankoop over gaat?

Kom het eerste weekeinde van mei naar CitroExpo in Gorinchem, wellicht staat het Pluriel-register daar weer met een stand.
Daar kan je met al jouw vragen terecht.
En mogelijk is er dit voorjaar het vervolg op https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237680/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook