Na schadereparatie toont display niet meer alle menu-onderdelen en radio-cd-spel
Mark78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-2020

Gepost: 08 april 2020 07:54 PM

Onlangs heb ik een schade aan mijn rechterbuitenspiegel en rechterwielkast van mijn C4 Berline uit 2006 laten repareren bij een schadebedrijf.
Nadat ik hem ophaalde, viel mij op dat mijn display Frans als taal weergaf en de tijd niet klopte. Ik dacht dat de accu eraf was geweest en ging naar het menu om de taal op Nederlands te zetten. Daar zag ik dat er 3 opties miste in het menu. Alleen de persoonlijke instellingen worden nu nog weergegeven. Ook wordt er op de standaarddisplay alleen nog de tijd en datum weergegeven. De buitentemperatuur en de radiozenders worden ook niet meer getoond. Verder bleek later dat ook de knoppen van de radio-cd-speler niet meer werken. Het autoschadebedrijf tast volledig in het duister. Ze hebben al contact gehad met diverse Citroën garages, hebben alle aansluitingen meerdere malen gecontroleerd en een ander tweedehands display geplaatst, maar dat heeft allemaal niets opgelost. Ze wachten nu op een onderdeel uit Frankrijk.
Iemand een idee wat de oorzaak is van dit probleem?

Groet,

Mark

Hieronder wat links naar foto’s van de display en radio-cd-speler:

https://markm1978.stackstorage.com/s/ggAhXIXd3DRMAngb

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 08 april 2020 08:42 PM
  [ # 1 ]

foto’s doen het niet.
Hieronder een heel verhaal maar misschien heb je niet eens een RT6 in je auto….
Ik bedacht me nog of ze misschien gelast hebben en vergeten zijn accu pool los te halen.


Is het misschien een software probleem? Interne SD kaartje dat niet goed meer is o.i.d.
Op fora over navigatie software lees je nog wel eens dat iemand een nieuwe sd kaart plaatst maar de originele instellingen niet bewaard heeft. Dan krijg je ook rare dingen als het verkeerde logo en/of knoppen die het niet meer doen. Er moet voor zover ik begrijp een configuratie bestand op de sd kaart staan met de instellingen van die specifieke rt6 voor de C4. Die voor een Peugeot is bijvoorbeeld weer anders qua knoppen.
Misschien dat een dealer met een “betaalde diagbox” met internet aansluiting weer de juiste software en configuratie kan laden?

Profiel  
 
Mark78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-2020

Gepost: 09 april 2020 06:53 AM
  [ # 2 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Ik heb inderdaad geen RT6 met SD kaart, dus dat kan het niet zijn. Ik heb de simpele versie alleen radio-cd-speler met Bluetooth voor enkel telefoon te verbinden met ingebouwde carkit.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 09 april 2020 07:42 PM
  [ # 3 ]

Er mist een lijn van dat display trouwens, niet zo netjes gemonteerd.
Is er iets in te stellen met diagbox? Wat geeft die als foutmelding trouwens.
Blijft de vraag of er gelast is en dat ze ff vergeten waren de accu los te koppelen. Radio flinke optater gehad?

Profiel  
 
Mark78
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-04-2020

Gepost: 09 april 2020 08:47 PM
  [ # 4 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan! Gebruik de knop “Plaats Reactie”. Zie regel 10 [/edit mod]

Die lijn was er al in de display. Is denk ik ouderdom. Maar ik zag dat het display nu ook zwarter begint te worden aan de onderkant en dat was nog niet. Ze hebben de auto uitgelezen, maar er werden volgens hen geen storingen geconstateerd. Volgens het autoschadebedrijf is de accu niet los geweest. Ze hebben enkel de rechter buitenspiegel compleet gedemonteerd en vervangen door een nieuwe. In deze spiegel zit o.a. ook de temperatuursensor voor de buitentemperatuur. Daarnaast hebben ze het scherm van het rechter voorwiel vervangen en de modderkuip. Daarna is de rechterkant opnieuw gespoten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook