Gevraagd demontage tekening rechter buitenspiegel Picasso
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 23 november 2007 02:31 PM

Hallo,

Ik ben op zoek naar een demontage tekening of -beschrijving van de rechter buitenspiegel van de xsara picasso (bj 2000), en wel hierom.
De buitentemperatuur aanduiding is van slag. Hij geeft zo’n 10 graden
teveel aan.  Nadat ik de rechter buitenspiegel versteld had, heeft de temperatuur aanduiding 1 dag weer gewerkt. Ik heb het vermoeden dat er een contactje van de sensor los zit en wil daarom de spiegel demonteren om bij de sensor te komen.  Wie kan mij helpen?

vr.gr.
Frans

Profiel  
 
vissencom
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-05-2007

Gepost: 23 november 2007 06:11 PM
  [ # 1 ]

Beste Frans

Als je het plastic kapje op je A- stijl aan de binnenkant verwijderd. (kan je gewoon eraf trekken) zie je 3 torc schroeven. Hiermee zit de spiegel vast. Als je hem eraf trekt zie je de sensor en stekker al zitten. Een kind kan de was doen.

suc6

Frank

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 26 november 2007 09:17 PM
  [ # 2 ]

Hallo Frank,

Ik heb de spiegel los gehad. De stekker bevat de draden voor de verwarming, afstelling en de sensor. Ik kon hier geen losse contacten vinden. Om de sensor te bereiken moet ik de spiegel verder demonteren. Zoals altijd mis ik hiervoor de juiste gereedschap. Weet je toevallig of het enig nut heeft om de spiegel hiervoor verder te demonteren. Maw kun je alleen de sensor vervangen. Anders ga ik eens opzoek naar een gebruikte rechter spiegel. 
vr.gr
Frans

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 05 mei 2020 12:16 PM
  [ # 3 ]

Mijn rechterspiegel van de Xsara Picasso klapt niet meer in, dankzij een fietser die er tegenaan is gereden…  Wel schade, geen briefje.. .Nou zag ik op YouTube wel een filmpje hoe je het mechanisme kunt controleren, maar niet hoe de spiegel uit elkaar te halen is. Ik heb de spiegel van de auto gehaald (3 schroefjes). Nu zitten er nog 4 schroeven, 2 onder en 2 aan de zijkant… die heb ik los. Maar dan… ik wil m ook niet gelijk kapot maken door ergens een schroevendraaier tussen te zetten..

Iemand raad ?

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 05 mei 2020 05:51 PM
  [ # 4 ]

Zo, dat is een latertje.Wink

Ik heb destijds door de garage laten herstellen. Helaas weet ik niet meer hoe dat gedaan is.
De bewuste Picasso heb ik 3 jaar geleden verkocht. En de citroen is inmiddels volgens het rdw uitgeperst.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook