Weber DMA4 niet statiionair te stellen
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 14 juni 2020 04:11 PM

Heren, Dames,

Afgelopen winter mijn motorblok laten reviseren (DY3) en daar toen de grotere cylinderbussen in laten zetten, blok is nu dus een DX geworden.

Om dit lekker te laten lopen de carburateur vervangen door een DMA4 deze ultrasoon gereinigd en weer lekker vetvrij gemaakt. Afgesteld volgens het handboek/Egbert methode met een papiertje tussen de gaskleppen.

Nu het probleem:
starten met de choke uit gaat perfect, motor loopt mooi maar als de motor op temperatuur is en ik de choke induw slaat de motor of. Draaien aan de lucht en mengselschroef heeft geen enkel effect, ik kan geen combinatie van deze twee schroeven vinden waar de motor op blijf lopen (alle mogelijkheden geprobeert met steeds een halve slag verschil).

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 14 juni 2020 10:38 PM
  [ # 1 ]

Basisafstelling beide gaskleppen onjuist, vallen blijkbaar zonder choke gebruik zo goed als dicht, waardoor de progressiepoorten niet worden vrijgegeven.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 16 juni 2020 08:59 AM
  [ # 2 ]

Thnx, maar de afstelling van de gaskleppen volgens WPH houd in dat de zijkant van de klep voor de progressieboringen staat. Ik ga maar eens met de gasklep aanslagen spelen maar volgens mij heeft dan de stationair stelling met de mengsel en luchtschroef niet veel effect meer.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 16 juni 2020 10:44 AM
  [ # 3 ]

Valse luchtaanzuiging ? voetplaat recht ? alle pakkingen 100% (dicht) ? gasklepas spelingsvrij ?

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook