2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
rottig lopen 2CV6, opgelost.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 juli 2020 09:52 PM
  [ # 16 ]

Op de choke loopt ie beduidend beter. Dus met hoger toerental als stationair. Dus logisch te denken dat ie te weinig krijgt. Maar op toeren loopt ie goed en accelereerd ie ook zij het beduidend minder fel bij 80 km/u als mn 73er. 
Het hele etanol gebeuren gaat Noorwegen voorbij. Hier geen E5 of E10 . Tank gewoon 95 al vermoed ik dat er wel etanol in zit, sommige benzine slangen lossen op.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 12 juli 2020 07:16 PM
  [ # 17 ]

Het probleem kan ook nog zitten in overmatige speling op de as van de gasklep. Wanneer je bij stationair draaiende motor de gasklephendel op en neer beweegt en het toerental gaat erg omhoog of omlaag of de motor slaat zelfs af dan is er door de speling sprake van valse lucht met alle gevolgen van dien.

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 juli 2020 09:13 AM
  [ # 18 ]

Ken dat probleem maar is hier niet aan de orde

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 14 juli 2020 11:18 AM
  [ # 19 ]

Gert-Jan,

Sluit aub uit dat de benzine toevoer onvoldoende is.

Te weinig aanvoer in de carb (pomp of aandrijfstangetje die pomp aandrijft, verstopt benzine filter intern/extern)
eventueel testen met een extern flesje met benzine die je aansluit op de carburateur.

Check / wissel de vlotternaald.

Hoop dat je het kunt verhelpen. Succes!

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 14 juli 2020 11:05 PM
  [ # 20 ]

Vanavond carb gewisseld met die van mn eigen 2CV en probleem weg.
De probleemcarb nogmaals geheel gedemonteerd en alle kanalen en sproeiers nogmaals met perslucht doorgeblazen. Speciaal extra aandacht gegeven aan alle kanalen vd acceleratiepomp en hem daarna op mn eigen 2CV gezet. Ff lekker proefrit gemaakt en jawel, probleem is weg. Carb doet zn werk weer zoals het moet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 15 juli 2020 07:20 PM
  [ # 21 ]

Dat is het resultaat wat ik graag lees, geweldig!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2020 07:29 PM
  [ # 22 ]

En als we de oorzaak nog een keer lezen is het nog beter!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 15 juli 2020 10:23 PM
  [ # 23 ]

Mooi dat het is opgelost! Zou er dan toch nog iets van vervuiling in hebben gezeten?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 juli 2020 08:43 AM
  [ # 24 ]

In de vlotterkamer zit 1 afgedopte sproeier. Daaronder zit een opening die leidt tot de acceleratiepomp. Een horizontaal kanaal van voor tot achter.Ik heb nu de acceleratiepomp gedemonteerd voordat ik dat kanaal heb doorgeblazen. Idem dito met het kanaal van de pomp naar de sproeier die de benzine van de acceleratiepomp in de carb verneveld.
Ik ga ervanuit dat daar rommel inzat. Doorblazen met de pomp gemonteerd werkt blijkbaar niet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook