2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ventilateur slaat niet aan
BelleB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-08-2020

Gepost: 07 augustus 2020 08:29 AM
  [ # 16 ]

Oei, daar houdt mijn kennis een beetje op. Ik weet niet hoe ik daar achter kom.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2020 08:31 AM
  [ # 17 ]

Is cilindervormig en hangt in de buurt van de radiateur. Heeft aan 1 zijde een steker.
Doormeten met multimeter, moet een weerstand hebben ongeveer gelijk aan die van de ventilatormotor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2020 08:37 AM
  [ # 18 ]
BelleB schreef:

Oh ja, dat was handige info: 22 TRS uit 1988.

Op het stekkertje dat op het thermocontact gaat, staat wel 12V. Kan het contact dan niet toch kapot zijn?

Pak er 2 draden af die met 12 volt erop en een andere en verbind die door met een stukje stroomdraad. Als de fan aangaat is je thermocontact stuk. Ook even met de 12 volt en de derde draad proberen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BelleB
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-08-2020

Gepost: 07 augustus 2020 08:48 AM
  [ # 19 ]

Denk inmiddels dat ik hem gewoon doorverbind en zo terug rijd

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2020 09:24 AM
  [ # 20 ]

In de steker van het thermocontact zijn er 2 aansluitingen met 12 VDC erop, de middelste en 1 van de buitenste. De andere buitenste is massa. Verbind je de massa met de middelste door dan moet de snelheid op hoog gaan. De 2 buitenste doorverbinden is laag.
Is dezelfde schakeling als bij de P309 van mijn jongste, begin van de week ook nog gecontroleerd op juiste werking.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 augustus 2020 03:11 PM
  [ # 21 ]
BelleB schreef:

Ik rij zondag weer naar Nederland.

Is dat zonder problemen gelukt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nanning
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-06-2020

Gepost: 11 augustus 2020 07:22 PM
  [ # 22 ]

Heb net bij mijn CX 2000 de zelfde problemen gehad , bij mij was het thermocontact aangeloten naar een relais dat niet goed werkte en het thermo contact op de radiator was ook stuk. Gemeten met een lampje op beide onderdelen stond wel stroom maar geen aarde als het ware. Ook nog de aarde draad bij de accu vervangen maar dat loste het probleem niet op. Daarna het relais en thermocontact vernieuwd en nu is het goed. Kosten waren erg laag thermo-contact 18 euro en het relais 2,65 euro dus voor 20 euro weer lekker koel die motor.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 12 augustus 2020 07:03 PM
  [ # 23 ]

DE vraag is inderdaad heb je een of twee Fans’s? Meestal eentje. Alleen met airco of officiele trekhaak ombouw zijn het er twee
Graven in mijn geheugen meerdere TRS’n gehad.

Er is enorm verschil tussen de een en twee fan schakeling.
Bij een enkele fan heb je in de langazame stand en een snelle, langzaam weerstand in serie met fan. snel fan direct 12v
Bij twee fans heb langzaam, staan ze in serie, ofwel achter elkaar. Voor de hoogstand parallel.

Sensor zit in de radiator met driepootjes dacht ik?

wordt radiator wel warm? ik heb drie trs’n gehad gelijk radaitor vervangen waren slecht en de thermostaat.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook