Welke kogelkraan om kachelradiateur te omzeilen?
FritsHoff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 20-07-2010

- ID/DS Pallas 2.1 EFI
Gepost: 26 augustus 2020 02:37 PM

Terug van een vakantie in Vogezen en Zwitserland. Wederom erg warme dagen gehad. Zoals bekend geeft het rooster bij de passagier enigszins frisse lucht en bij de bestuurder niet. Daarom de kachelradiateur omzeild met een pijpje van 13mm waardoor het hete koelwater daar niet meer in kan komen. Die wil ik vervangen door een kogelkraan met 2 slangpilaren van 13mm, liefst met een kleine hendel erop. Wie weet waar je die kan kopen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 augustus 2020 02:39 PM
  [ # 1 ]

Waarom niet gewoon de bestaande kachelkraan reviseren of vervangen? Heeft het zelfde effect en ziet er beter uit…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 augustus 2020 08:43 PM
  [ # 2 ]

In deze film van DS-TT kan je zien hoe je de kraan weer dicht kan krijgen:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237088

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 26 augustus 2020 09:17 PM
  [ # 3 ]

De reparatiemethode van de DS-TT die Egbert voorstelt is prima te doen. Maar als je echt een alternatieve kraan zoekt, google dan eens op “tx1 taxi heater control valve” voor de kraan die standaard in een Engelse TX1 taxi zit: 16mm leidingen, met Bowden-kabel te bedienen. Simpel, betrouwbaar en bijv. via eBay te koop voor redelijk geld.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook