c4 Grand Picasso - bluetooth inbouwen
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 18 april 2019 11:25 AM

Beste leden,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een c4 Grand Picasso uit 2008! Rijdt erg prettig. Nu heb ik de versie met een simpele rd4-autoradio met mp3-mogelijkheid (geen wisselaar, geen harddisk) en bluetooth voor de telefoon. Maar ik wil ook muziek via Bluetooth kunnen luisteren.

Ik heb via Aliexzpress een bluetoothmodule laten komen die je zó zou moeten kunnen inpluggen (en zou moeten werken na activatie AUX) - maar als ik mijn radio eruit haal is er maar ruimte voor één stekker, en de stekker van Ali past niet. Hij past wel aan de andere kant, maar daar zit dus al een stekker.

Is er een oplossing om deze module toch te kunnen inbouwen? Ik heb de c4 grand picasso met een antenne midden achter op het dak.

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 20 april 2019 07:58 AM
  [ # 1 ]

Na wat speurwerk kom in erachter dat ik een Rd4 heb met maar één aux (, die al in gebruik is voor de psa-bluetooth voor telefonie).

De stekker voor de wisselaar is nog vrij, maar dat is een heel ander ding. Is het mogelijk het bluetooth-stekkertje om te bouwen en deze op de CD wisselaar-aansluiting te plaatsen?

Of bestaat er een dealer-softwareupdate waarmee ik wél muziek kan afspelen over de huidige af-fabriek bluetooth IPV alleen bellen?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 april 2019 11:33 AM
  [ # 2 ]

Je kunt een Yatour overwegen. De YTM06-RD4 doet zich voor als cd wisselaar en maakt ook gebruik van die aansluiting. Dit apparaat kun je dan uitbreiden met een bluetooth unit. Is wel iets duurder dan dat AUX-bluetooth ding dat je nu van Ali hebt

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 21 april 2019 05:40 PM
  [ # 3 ]

Bedankt! Ik heb zo’n ding gekocht dat je op de CDwisselaar kunt aansluiten. Een yatour-kopie.

Iemand interesse in de aux-bluetooth Rd4 kabel tegen kostprijs? (Negen euro Wink )

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 25 april 2019 02:25 PM
  [ # 4 ]

Is er iemand met diagbox die mijn cd-wisselaar kan activeren in de buurt van ‘t gooi/amsterdam/almere?
In ruil voor de rd4-bluetoothmodule voor rd4 (aux) en een flesje wijn? Smile

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 26 april 2019 06:54 AM
  [ # 5 ]

Het is me zelf gelukt met mijn diagbox Smile) werkt als een zonnetje.

Profiel  
 
redfoxrodevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-08-2020

Gepost: 28 augustus 2020 08:43 AM
  [ # 6 ]

Mag ik nog even wat vragen in dit topic?

Als je die yatour kopie gebruikt, dan vervang je dus eigenlijk de bluetooth module van PSA voor deze en sluit je die weer aan op de aux ingang. Ik heb zelf ook een C4 grand picasso uit 2008 met een PSA bluetooth modulen en kan dus ook alleen bellen.

Als ik deze yatour kopie aansluit dan hoef ik geen AUX te activeren via diagbox want mijn huidige bluetooth gaat al via deze ingang correct? Kun je de originele microfoon dan ook weer aansluiten op die yatour kopie? Heb geen zin om kabels te trekken.

Laatste vraag nog. Als ik radio aan het luisteren ben en ik word gebeld, blijft dit dan op dezelfde manier werken? Kan ik ook gewoon blijven opnemen met de stuurknoppen en ook als ik muziek aan het streamen ben en ik word gebeld, dan gaat dit ook goed? Ik kan nu geen aux source selecteren maar ik neem aan dat dat dan ook niet hoeft?

Ik overweeg ook een RD45 te kopen, alleen hoor ik van een verkoper op ALI dat mijn scherm niet compatible zou zijn, wat ik gek vind want ik zie dezelfde icoontjes op mijn display als die ik zou verwachten op een nieuw display zoals deze worden aangeboden voor bijvoorbeeld Peugeot op Ali.

Ik verwacht dat als ik de RD45 aansluit dat ik ook muziek kan streamen via Bluetooth aangezien Bluetooth bij mij al geconfigureerd is voor de PSA bluetooth module die er nu in zit.

Profiel  
 
Gijsch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 20-04-2010

Gepost: 28 augustus 2020 08:51 AM
  [ # 7 ]

Voor mij was het genoeg om de “cdwisselaarunit” op de cdwisselaarpoort aan te sluiten.

Daarna de wisselaar activeren met diagbox en hop, ik kon bij bron niet meer alleen radio en Cd kiezen, maar nog een bron extra (zonder naam). Er verscheen daarna bij het scannen een extra bluetoothapparaat op mijn telefoon waar ik mee kon verbinden.

De originele bluetooth unit voor bellen blijft dus gewoon actief.

Ik kan met mijn telefoon nu de originele ingebouwde handsfreebellen selecteren voor bellen (“citroen”) en voor media afspelen de yatour-clone.

Werkt perfect!

Profiel  
 
redfoxrodevos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 27-08-2020

Gepost: 28 augustus 2020 08:59 AM
  [ # 8 ]

Hoi Gijsch

Betekent dit dan dat je iedere keer moet overschakelen op je telefoon of bedoel je dat je verbonden bent met beide bluetooth devices en als de telefoon dan overgaat je gewoon kunt opnemen in de auto?

Kun je het nog even iets verder toelichten?

Deze Yatour sluit je dus niet aan op de aux maar op de CD wisselaar poort?
Je hebt dan dus twee bluetooth devices in je auto waar je mee moet verbinden?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook