2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Airco koelt niet, er komt hete lucht uit de roosters. Xsara Picasso Diesel
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 26 augustus 2020 05:42 PM
  [ # 16 ]

Ziet er naar uit dat ik hen toch heb nu. Klijnstra in Nagele.

Onderdeelnummer van Citroën klopte gek genoeg niet (1253G4). Die van mij heeft twee stekkers en vijf draden, de 1253G4 heeft veel meer draden.

Vanmiddag de hele middag aan het bellen geweest naar allerlei sloperijen. Overal foto’s naar toe gestuurd.

Bij Citroën kwamen ze er ook niet uit.

Morgen één ophalen in de Flevo polder en dan hopen dat tie het doet Smile

Op de onderdelenlijn kan je dan wel weer heel handig auto’s vinden in Nederland die voor de sloop ergens staan.
Zo vond ik drie 1.6 Hdi uitvoeringen van 80 kW maar allemaal met de verkeerde ventilator. Of ze hebben geen zin om hem er uit te halen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 augustus 2020 07:12 PM
  [ # 17 ]

On-line onderdelenboek en dan op VIN zoeken, dan kom je meestal wel bij het goede nummer uit.
De ventilator verschilt per uitvoering en opties: Met airco heeft hij zeker een andere (krachtiger) ventilator dan zonder. Per land kan ook verschillen en soms werden er 2 types door elkaar gemonteerd ( van 2 leveranciers….) Dat Citroen nummer dat je hebt zal wel van een ander model zijn.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 26 augustus 2020 08:20 PM
  [ # 18 ]

Er is natuurlijk op VIN nummer gezocht. Zelfs Citroën Nederland en de grootste Citroën dealer van Nederland kwamen er niet uit. Allemaal komen ze op 1253G4 en die zit er niet in.shut eye

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 augustus 2020 08:38 AM
  [ # 19 ]

Sorry, wilde je niet ergeren.
Dat er geen 1253-G4 in zit is duidelijk maar wat dan wel dat is de hoofdvraag ( ook aan Citroen etc) : Ik zie dat er in de Xsara Picasso ook nog de 1253 C8 zit, en soms nog de 1253-95 en de 1293-96 . Ook de 1250F8 komt voor: Die 1253-C8 is er in 2 en 3 snelheden versie: Ik gok dat je een 2 snelheden versie nodig hebt als je minder stekkers en aansluitingen hebt. Hoop dat je de goede vindt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 31 augustus 2020 10:01 PM
  [ # 20 ]

Je ergert mij niet hoor in tegendeel! Alle informatie is welkom!
Mijn garage is samen met Citroën Nederland aan het zoeken geweest naar het type ventilator wat er dan wel op zou horen.
Aan de 1253G4 zat een stekker te veel dat was duidelijk. Ik heb een kabelboom met twee stekkers voor de ventilator, één met twee draden en één met één draad. Daarnaast nog een losse massa draad.
Waarschijnlijk hebben ze plaatjes bekeken van al die types die jij nu noemt, dat zijn tekeningen en geen foto’s. Dat maakt het al een stuk lastiger.
Donderdag ben ik naar Klijnstra gereden in de Noord Oost polder. Die hadden er één liggen die op mijn originele leek, via een foto. De fan van deze motor was te klein bleek bij aankomst, verder was de motor precies hetzelfde. Met pijn in mijn buik deze toch maar mee genomen. In Alkmaar aangekomen bleek deze niet te werken, onder tussen was ik er aardig zat van!

Vrijdag ben ik naar Jan Kroon gereden in Twisk. Jan repareert bijna alles wat met auto elektronica te maken heeft en dan vooral op het gebied van Citroën en Peugeot. Na samen lang puzzelen op internet kwamen we er uit dat de extra kabel van de 1253G4 naar het relais gaat. Zo vonden we het ook op internet, relais opgenomen in kabelboom.

Dus toch, de 1253G4 is de vervanger van mijn ventilator. En vervolgens ligt er in HEEL Europa geen één op voorraad.
Vandaar dat ze waarschijnlijk ook op geen enkele sloop liggen Smile

Behalve bij Bart Ebben, die heeft ze nieuw op voorraad Wink Zaterdag kwam hij binnen, compleet met een relais. Nu wachten op positief bericht van de garage. Hij draait maar laat zich nog niet volledig aansturen door de computer.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook