Geratel c4 cactus
Schaaf-n
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 31-08-2020

Gepost: 31 augustus 2020 10:24 PM

Beste forumgenoten,

Sinds een jaar rijd ik in de c4 cactus. De auto rijdt hartstikke goed, verder geen problemen.

Echter, sinds ongeveer een half jaar hoor ik linksvoor geratel. Het klinkt alsof er iets snel met de motor mee resoneert. Ik hoor dit alleen als ik het gas indruk of loslaat. Vooral bij de wat snellere kilometertjes is het beter hoorbaar, met name dus in de 4e en 5e versnelling. Tevens bij koud en nat weer.

De afgelopen paar maanden heb niks gemerkt, de warmte zorgt ervoor dat het materiaal uitzet waardoor het geluid weg is. Nu het afkoelt en het de afgelopen dagen veel geregend heeft, is het geluid helaas terug.

Mijn garagehouder heeft de auto al meerdere keren hiervoor op de brug gehad. Wiellagers gecontroleerd, homokineet, remmen, motorsteun, motor gecontroleerd ed. Tot nu toe niks raars kunnen vinden, alles in orde.

Wellicht dat iemand van jullie een idee heeft. Ik heb een bestandje geüpload waarbij het geluid hoorbaar is.

Bij voorbaat dank!


https://youtu.be/jSI5w105xNQ

Profiel  
 
Paling1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 15-05-2008

- C5 Aircross 1.2 Business
Gepost: 03 september 2020 09:34 AM
  [ # 1 ]

Heb je een benzine of diesel Cactus?

Ik heb zelf een diesel en die ratelde er ook lekker op los.
Met de motorkap open kon ik een beetje lokaliseren waar het geluid vandaan kwam.

Bij mij leek het wel alsof de ECU en de gelijkrichter(?) aan het resoneren waren.
De ECU zit tussen de accu en een ander ding in en de gelijkrichter zit op de accu geklikt. Beide onderdelen hebben redelijk wat speling en kunnen lekker tegen elkaar en de accu aan rammelen.

Ik heb er uiteindelijk een paar stukken fietsbinnenband tussen en onder gepropt om de trillingen zo te verminderen. Die stukken binnenband zorgen ervoor dat de onderedelen niet meer tegen elkaar aan rammelen.

Bij mij heeft dat de ergste herrie in ieder geval weggehaald.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook