Schokkend schakelen
vast goed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 04-09-2017

Gepost: 15 september 2020 01:15 PM

Hierbij een vraag of andere C4 Picasso-rijders dit herkennen:
ik rij een handgeschakelde C4 Picasso uit 2018 met de 1.2 benzinemotor. Het schakelen is heel gevoelig, dus het is lastig om niet schokkend op te trekken. Vooral van de 1 naar 2e versnelling is het lastig om niet te schokken. Ik heb me al aangeleerd om met wat meer gas te schakelen en de koppeling wat meer te laten slippen, maar ik moet nog steeds heel bewust schakelen om het comfortabel te houden voor de passagiers.

Ik realiseerde me laatst hoe abnormaal dit eigenlijk is, nadat mijn dochter vertelde hoe veel prettiger ze het vond om bij een vriendin mee te rijden in haar Tesla, die met z’n automaat zonder te schokken rijdt. In andere auto’s heb ik er nooit last van gehad.

Is dit nu een standaard eigenschap van de C4 waar iedereen last van heeft? Zou je er iets aan kunnen veranderen?

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 19 september 2020 07:07 AM
  [ # 1 ]

Ik heb dezelfde Citroen, ook handgeschakeld. Ik herken het probleem niet, of misschien een beetje. Ik heb hiervoor namelijk 20 jaar diesels gehad en die trekken wat logger op. Ik moest even wennen aan de directheid op het gas, waarmee de 1.2 reageert. Ik ben er wel snel aan gewend. maar wat jij omschrijft dat je echt de koppeling in eneige mate moet laten slippen om het schokken bij overschakelen te voorkomen herken ik zeker niet. Hoe lang heb je de auto en wat is de kilomterstand?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook