Na vervanging kachelhuis airco door dealer krijg ik storingsmeldingen
HertogjanP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 29-08-2019

Gepost: 29 augustus 2019 01:52 PM

Van mijn DS 3 werkte de airco niet meer en daarom heeft de dealer er een nieuw kachelhuis in gezet, airco doet het weer. Na deze reparatie krijg ik regelmatig de storig airbag of gordelspanner defect en mijn buiten temperatuur meting spring soms op en neer. Bij dealer terug geweest en daar zeggen ze dat de temperatuuropnemer stuk is a €160 en de airbag storing nader uitgezocht moet worden. Mijn idee is dat wanneer de sensor stuk is de temperatuur altijd minimaal is (open circuit bij PT100 opnemer) en niet soms goed en soms niet goed. Mijn vermoeden is dat er ergens een stekkerverbinding niet goed zit omdat ik twee storingsmeldingen binnen krijg die soms ook weer weg zijn. Wie weet hoe ik bij de stekkers kan komen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 augustus 2019 01:58 PM
  [ # 1 ]

Even naar de juiste rubriek gesleept.

Welkom trouwens.

 

Profiel  
 
Niek Hoogendoorn
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 07-02-2012

- DS 3 SoChic
Gepost: 29 september 2020 07:01 PM
  [ # 2 ]
HertogjanP schreef:

Van mijn DS 3 werkte de airco niet meer en daarom heeft de dealer er een nieuw kachelhuis in gezet, airco doet het weer. Na deze reparatie krijg ik regelmatig de storig airbag of gordelspanner defect en mijn buiten temperatuur meting spring soms op en neer. Bij dealer terug geweest en daar zeggen ze dat de temperatuuropnemer stuk is a €160 en de airbag storing nader uitgezocht moet worden. Mijn idee is dat wanneer de sensor stuk is de temperatuur altijd minimaal is (open circuit bij PT100 opnemer) en niet soms goed en soms niet goed. Mijn vermoeden is dat er ergens een stekkerverbinding niet goed zit omdat ik twee storingsmeldingen binnen krijg die soms ook weer weg zijn. Wie weet hoe ik bij de stekkers kan komen.

Is dit ooit nog opgelost?

Het is pas een bocht als je banden gieren.

FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!

C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook