voorstellen saxo 1.4i sx en een paar vragen
SDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-10-2020

Gepost: 01 november 2020 08:53 PM

hallo mede saxo gebruikers.

ik heb een saxo 1.4 xs automaat met +- 80.000 km op de teller geërfd van mijn opa.  Ik had hem eigenlijk gekocht van de familie om te helpen met de erfenis, maar vrij snel begon ik een beetje verliefd te worden op het wagentje. Aangezien ik ook wel het een het ander van autos wou leren dacht ik dat dit wel een mooi wagentje was om mee te beginnen. Omdat het een lekker autootje is en het voor mij een beetje emotionele waarde heeft ben ik nu van plan om hier een wagentje van te maken waar ik jaren lang plezier aan heb.

ik heb zelf het een en ander meteen aangepakt:
automatten (velours)
oliefilter en olie vervangen
brandstof filter
pakking klepdeksel (lekte olie)
bougies
v-snaar
nieuwe lampjes in de interieur, kentekenverlichting en koplampen.
K&N vervangingsluchtfilter
interieur filter
radio en speakers (waren kapot en zat nog een cassette speler in)
spiegels ( ga ik er weer af halen, tip: koop geen goedkope aftermarket spul)
leuke gerookt dynamische led knipperlampjes van ali (mag dit eigenlijk?)
wieldopjes (andere set was een kapot, maar ik wil dit veranderen zodra ik weer wat geld heb)
korte radio antenne

verder heb ik een paar spuitbusjes gekocht van het juiste kleurmerk en heb ik de krassen en oppervlakkig roest aangepakt en vervolgens ook wat ooit zwart was weer zwart gemaakt.
daarnaast heb ik met een paar leuke stoelhoesen, kussentjes en organisers het interieur aangepakt. ik ben van plan dit zo te houden, vind de orginele stoelen heerlijk zitten (zeker met de extra kussentjes). ook heb ik op de deuren een stukje van een gel hielzool geplakt voor elleboog comfort Razz. tot slot heb ik nog wat dingen in het interieur carbon gewrapped.

ook heb ik een pas klare armsteun gekocht. die niet passte. vervolgens zelf “pasklaar” gemaakt met wat hout en de oude automatten.  tot slot heb ik ook wat bekerhouders geinstalleerd.

Ik wil nog wat dingen aanpakken:
-nieuwe banden en velgen,
-schokdempers
-veerpootbrug (vind ik mooi)
-ander uitlaat.

daarnaast heb ik een vraagje wat deze auto betreft. ik weet echt niet veel van autos en vraag me af of ik eigenlijk wel de luchtfilter verder aan kan passen, een sport uitlaat er op kan zetten en een spaghetti spruitstuk kan plaatsen, aangezien het een automaat is? of maakt dat niet uit?
daarnaast heb ik nog een vraag over de luchtfilter, kan ik mijn standard luchtfilter aanpassen? ik wil de lucht inlaat het zelfde houden, maar de rest vervangen door een siliconen buis. ik had op saxperience gelezen dat dit wel vaker wordt gedaan, maar deze hadden volgens mij niet de standard luchtfilter box gehouden. ik wil dat wel. ik heb met name vragen over dat dat dunne stuk dat ik met rood heb omcirkeld in de bijlage.  ik heb begrepen dat je zoveel mogelijk lucht via je lucht intake moet hebben om het beter te maken en dus grote buizen moet hebben. waarom heeft de saxo dan dat dunne stukje? ook wil ik het gele omcirkelde aanpakken.

alle vragen en opmerkingen zijn welkom! zoals ik al zei, ik ben een beginner met autos dus ik kan alle hulp en suggesties gebruiken.

dankjewel!

Afbeelding Bijlagen
lucht_filter_modificatie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
SDI
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 31-10-2020

Gepost: 02 november 2020 04:04 PM
  [ # 1 ]

ben er al achter, schijnt er te zitten om het aanzuiggeluid tegen te gaan. Ik hou wel van geluid dus dat gaat weg. weet iemand de diameter in mm van het luchtfilterhuis waar dat rood omcirkelde trechtertje op uitkomt. Ik wil daar dus een siliconen slang ophebben ipv van dat antiaanzuiggeluigtrechterding.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook