Even voorstellen - C4 coupé by Loeb
Tim van Zeggeren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-11-2020

Gepost: 24 november 2020 08:45 AM

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen voorjaar heb ik een prachtige, zwarte, Citroën C4 coupé by Loeb 1.6 VTi gekocht uit 2009. Prachtige wagen, alle denkbare opties en alles werkt(e). Na een stormachtige paar eerste maanden:
- APK afkeur op stuurhoezen, remleidingen en banden
- Airco kapot
- Lekke koppakking waardoor de kop gevlakt moest worden
- Gelijktijdig had de boardcomputer het begeven waardoor de motor niet meer fatsoenlijk liep
- Ketting, spanners, nokkenastandwielen, enz., enz. maar preventief vervangen

Van de eerste 4 maanden heeft hij 3 maanden in diverse garages gestaan, maar inmiddels gelukkig al een paar maanden trots en blinkend voor de deur. Nog een paar kleine dingetjes die gedaan moeten worden en dan kan de coupé er weer jaren tegenaan.

Inmiddels al een hoop info gevonden op het forum dus dacht, ik zal mezelf even netjes voorstellen i.p.v. stilletjes mee blijven lezen.
In de afgelopen jaren heb ik verschillende auto’s gehad, maar voor dit forum is enkel de mijn C2 VTR nog on topic, met de rest zal ik jullie niet lastig vallen. Ik heb dus al de nodige jaren ervaring met Citroën, al heeft de C2 in ruim 5 jaar (en 120.000km) nooit ene probleem gehad, enkel normaal onderhoud). 

ToDo:
- 1 parkeersensor is kapot (4 nieuwe zijn onderweg vanuit China)
- Standenschakelaar voor de kachel repareren (revisie-set ligt al klaar)
- Isolatie onder de paravan vervangen (was zo rot, die heb ik verwijderd)
- Paravan vastzetten
- Afneembare trekhaak monteren (ligt al in de garage te wachten)
- Achterste ramen tinten (ligt al voorgesneden folie klaar)



En nog een paar foto’s van de C2:


Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2020 08:59 AM
  [ # 1 ]

Zo had Citroen de C2 bedoeld - als leuke basis om te tunen en te personaliseren. Leuk om er eentje te zien waar dat ook is gebeurd. Veel plezier met de C4, ziet er goed uit.

Profiel  
 
Tim van Zeggeren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 24-11-2020

Gepost: 24 november 2020 09:26 AM
  [ # 2 ]

Die C2 is echt 5 jaar lang verwend geweest (had toen nog geen kinderen op de Citroën na Wink). Ze rijdt nog steeds rond zoals ik hem gebouwd heb.
Ik kocht hem met 12.500km op de klok en 5 jaar oud, enkel als boodschappenauto gebruikt geweest dus traag en helemaal origineel. Heb de spoiler en grill zelf gemaakt, gewoon omdat ik dat eens wilde proberen.
Verder niks extreems aan gedaan (wat verlaagd, ramen getint, andere velgen, andere koplampen en achterlichten en wat spuitwerk), maar trok altijd bekijkt, waar ik ook kwam en vind het nog steeds een erg geslaagd project al zeg ik het zelf.
Ze heeft zelfs meermalen een weekend in de showroom gestaan bij een Citroën-dealer zodat jonge mensen konden zien wat de potentie van de C2 was en hij van z’n voorraad C2’s af kon komen Very Happy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook