Nieuwe berlingo ervaring na 1 jaar
stereo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-04-2010

Gepost: 28 december 2020 08:48 PM

Ik ben sinds november vorig jaar in het bezit van een nieuwe berlingo. Mijn ervaring na 1 jaar is wisselend. Het betreft een uitvoering met 3 zitplaatsen waardoor je een tafel krijgt als je de stoel plat legt. Verder is het een diesel en automaat. Groot gemis zijn fatsoenlijke bekerhouders en deurbakken. Ook boven de voorruit is het krap. Ik kom uit een caddy en daar is het toch beter voor elkaar. Het touchscreen werkt uitstekend, de spraakcomandos worden goed herkend en ik heb toch echt een Vlaams accent. Het beeld is prima. Verder is het Citroën. Hij rijd zeer comfortabel met een goede zit. Door het ontbreken van een armsteun heb ik standaard de rug van de middelste stoel omlaag om toch een beetje mijn arm neer te leggen. 
Motorisch heb ik wat meer moeite, al ligt dat niet helemaal aan de auto. Ik rijd vooral stadsverkeer en binnendoor. De automaat heeft 8 versnellingen maar de 8 ste komt er pas in bij 100 en dus gebruik ik die nooit. Verder heb ik veel start stop. Ik rijd soms 1 dag van parkeerplaats naar de volgende,  8 keer per dag 100 m. Door de emissie-eisen is het blok zo gevoelig dat ik al 3 keer naar de garage ben gemoeten vanwege motor storing betreffende vervuiling. is de adbleu al 2 keer bijgevuld wegens leeg op 8000 km.  En het roetfilter de melding vol. De monteur is toen in duitsland gaan blazen en het was weer weg. Voordeel van bij de grens wonen. 
Cortom een goede auto, een paar minpuntjes en voor mijn werk zou benzine beter zijn omdat de diesel gewoon niet op temperatuur komt.

Ik doe geen foto want dan kun je de schades zien, 1 kant heeft iemand de beschermstrips van de zijkant er af en rechts nam ik de bocht te kort en heb een paaltje meegenomen. Zonde van een nieuwe auto

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 29 december 2020 09:20 AM
  [ # 1 ]

Het is sowieso met iedere auto goed om (regelmatig) een langere rit te maken en de auto goed op temperatuur te laten komen. Eventueel handmatig schakelen want bij 2000 t/m wordt er motorisch niets schoongemaakt.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 december 2020 09:38 AM
  [ # 2 ]

Dan blijft de hamvraag: Waarom diesel als je gebruik daar tegenstrijdig mee is? Of bestaat de “lichte vracht” uitvoering alleen met diesel ?
Zelfs vroeger toen diesels nog gewoon “vuil” waren werden die al afgeraden voor mensen die alleen korte stukjes reden, niks nieuws onder de zon.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook