Roest net onder de steunen van de klep van de kofferbak van een Cactus
Tilbeau
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 07-08-2019

Gepost: 19 december 2020 01:54 PM

Een tijdje terug ontdekte ik tijdens het wassen van mijn Cactus (zeer) beginnende roest op de rand van de carosserie waar de zijkanten van de klep van de kofferbak de carosserie raken. Het voelt daar ook net alsof de laklaag wat ruw is (alsof een tweee laklaag ontbreekt). De roest zit op de plaats waar het rubber van de klep de carosserie raakt in gesloten toestand. Hoewel het nu nog zeker geen ernstige roest is heb ik er deze week toch melding van gemaakt bij de dealer, ik moest daar toch zijn voor groot onderhoud en de wissel naar winterbanden. Roest gaat immers niet vanzelf weg en gezien de nieuwsberichten in de media over de roestgevoeligheid van de Cactus wil ik dit toch graag opgelost hebben.

Afgelopen vrijdag werkt ik teruggebeld door de dealer met goed nieuws. De roestschade wordt onder garantie hersteld. Op 4 januari gaat de Cactus naar de schadehersteller. Deze service had ik eerlijk gezegd niet verwacht en is super!

Vorig jaar zijn al geheel kosteloos de vier portieren wegens roest gratis (garantie) vervangen. Deze Cactus uit februari 2016 (met 88.500 km) blijft met alle service gewoon in nieuwstaat.

Heeft er iemand nog meer ervaringen met roest bij de Cactus (uitgezonderd het bekende probleem van de portieren)?

Afbeelding Bijlagen
C527B629-345A-4AB3-A529-F8090D1FF397.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 21 december 2020 07:05 PM
  [ # 1 ]

Mijn Cactus is inmiddels 6,5 jaar oud en staat altijd buiten. Gelukkig heb ik (tot nu toe) geen enkele ervaring met roest!

Profiel  
 
Tilbeau
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 07-08-2019

Gepost: 22 december 2020 12:28 AM
  [ # 2 ]

Dan is er ten minste één Cactus zonder roestproblemen.
Houden zo, want het zijn te mooie auto’s om zomaar te zien verdwijnen.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 30 december 2020 11:54 AM
  [ # 3 ]

Roest op de randen van de carrosserie onder de kofferbakklep herken ik ook. Bij mijn Cactus uit 2014 was dat ook aanwezig. Het zat bovenaan onder het bovengedeelte van de kofferbakklep en op de lasnaden aan de zijkanten.
De dealer heeft dit netjes verholpen.
Omdat ik de Cactus niet meer heb kan ik er geen foto’s van laten zien.
Het lijkt er op dat voor het spuiten in de fabriek het plaatwerk niet goed is schoongemaakt waardoor roest een kans krijgt.
Jammer want je gaat je afvragen hoe het met de niet zichtbare delen is gesteld.
De productie van de Cactus moest zo goedkoop mogelijk denk ik. Jammer omdat het een fijne auto is.
Mijn Cactus heb ik verleden jaar ingeruild voor een C3 Aircross.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook