Schudden bij het remmen
CitroMeppelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 20-11-2007

- C3 1.6hdi
Gepost: 03 februari 2021 09:31 AM

Wij hebben een C3 e-hdi van 2011. Die heeft al een jaar of twee de vervelende eigenschap dat hij schudt bij het remmen. Dit is vergelijkbaar met een auto met kromme remschijven. Wat is er al gedaan:
-Remmen loshalen, schoonmaken en gangbaar maken
-Schijven en blokken vervangen
-Uitlijnen

Telkens als de remmen schoon en gangbaar zijn gemaakt is het weer een paar weken weg. Daarna begint het weer geleidelijk terug te komen. Eerst hoor- en voelbaar als lichte tikjes, na verloop van tijd wordt bijna eng om te remmen. Overigens blijft hij wel goed remmen.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 februari 2021 11:22 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat de betreffende wielnaaf krom is. Dan krijg je dit..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 februari 2021 06:36 AM
  [ # 2 ]

Het kan aan heel veel liggen. B.v. bij mijn Jag bleek het te komen door gescheurde rubbers van het voorste subframe. Een remzuiger die blijft hangen is ook een mogelijkheid. Of een remklauw die een beetje scheef staat. Of een combinatie van.

Eerst moet vastgesteld worden of het trillen voor of achter zit en of het links of rechts is. En dan gericht verder zoeken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 februari 2021 08:46 AM
  [ # 3 ]

Ik zou eens naar een garage gaan die nog een remmentestbank heeft met rollen, en niet zo’n moderne met “platen”.  Dan moet je toch wel kunnen vinden welk wiel het veroorzaakt en ook nog of het aan de remmen zelf of aan het onderstel ligt.
Ik kan best komen van een slechte remklauw: Die moderne zwevende klauwen zijn erg goed en hebben een lang leven vergeleken met de eerste versies die ik gezien heb. ( die moest je iedere 40.000 km of zo demonteren de geleiders invetten anders liepen ze vast etc), maar slijten ook. 
Het feit dat de klauw “los” nog soepel beweegt zegt niet veel: Als je hem belast met remmen is het gedrag behoorlijk anders dan zonder belasting en kan hij best “schokkerig” bewegen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
CitroMeppelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 20-11-2007

- C3 1.6hdi
Gepost: 04 februari 2021 05:19 PM
  [ # 4 ]

Dank allen voor de reacties tot dusver. De auto staat nu bij de garage. Ik heb jullie tips doorgegeven. Wordt vervolgd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook